החרדים ושאר סיעות האופוזיציה בחזית אחת נגד התקציב

הסיוט של נתניהו מתממש: ערב הגשת התקציב לכנסת הכריזו סיעות האופוזיציה על חזית אחידה נגד מדיניות ראש הממשלה ושר האוצר ■ הרצוג: נתניהו מסתתר מאחורי לפיד ■ גפני: "כאן יושבת הקואליציה הבאה שהולכת להרכיב את הממשלה"

יצחק הרצוג / צלם: תמר מצפי
יצחק הרצוג / צלם: תמר מצפי

הסיוט של נתניהו מתממש: ערב הגשת התקציב לכנסת הכריזו סיעות האופוזיציה על חזית אחידה נגד מדיניות ראש הממשלה ושר האוצר לפיד. בכינוס מיוחד בכנסת התכנסו הסיעות החרדיות לצד העבודה, מרצ, קדימה וחברי הסיעות הערביות לדיון מיוחד במסגרתו הצהירו ראשי הסיעות על קיום ישיבה שבועית משותפת שתלווה את דיוני תקציב 2015 בכנסת בחודשים הקרובים.

"זה תקציב רע וחסר אחיות ללא בשורה ללא תקווה לא לצעירים לא לקשישים לא למבקשי הדיור. ראש הממשלה שהבטיח לציבור להוריד את יוקר המחיה מתחמק מאחריותו", אמר יו"ר האופוזיציה, ח"כ בוז'י הרצוג. "הוא מסתתר מאחורי שר האוצר שלו. איפה הצמיחה שהבטיחו ראש הממשלה ושר האוצר, יאפה ההקלות למעמד הביניים, זה תקציב של פחד והישרדות פוליטית של שלמונים ואתננים פוליטיים, תקציב שמנציח פעירם חברתיים, את המשבר בדיור ואת הפגיעה בחלשים, לכן אסור לתת לתקציב לעבור", אמר הרצוג.

"בשבועות הקרובים נעשה לקואליציה ולממשלה חיים קשים בדיוק כשם שהממשלה עושה חיים קשים לאזרחים. יחד נוביל מהלך יסודי של חשיפת האמת בכל הוועדות". הרצוג קרא לכל חברי הכנסת להתגייס נגד התקציב ולהפיל אותו. "לישראל מגיע תקציב אחר", אמר.

ראשי סיעת יהדות התורה, ח"כ יעקב ליצמן, וח"כ משה גפני, שנתניהו משקיע לא ממעט ממרצו בחיזורים אחריהם, הצטרפו לקריאות להפלת התקציב והממשלה וקראו להקדמת הבחירות. "כאן יושבת הקואליציה הבאה שהולכת להרכיב את הממשלה", אמר ח"כ משה גפני, "אנחנו לא נשים מקררים במכוניות, ולא נוציא חצי מיליון שקל על מסיבה", אמר בהתייחסו לדוח ההוצאות של משרד האוצר שפורסם אתמול. "יש תקלות באופוזיציה, צריך לדעת להתגבר עליהן, אבל אני לא זוכר כזו תקופה קשה בניהול ענייני המדינה"" אמר.

ח"כ יעקב ליצמן הצהיר כי הסיעות החרדיות ימשיכו להיאבק בחוק מע"מ אפס שצפוי לעלות לדיון בשבוע הבא בוועדת הכספים לקראת אישורו. "אנחנו מתרכזים בוועדת כספים בתקציב אבל קודם לכן במאבק במע"מ אפס. אנחנו צריכים להשקיע את כל המאמצים להמשיך להיאבק במע"מ אפס. אנחנו נמשיך את המאבק הלאה". ליצמן הבהיר כי לחרדים אין כל כוונה להצטרף לקואליציה הנוכחית: "פנינו לא לקואליציה, נעשה הכל כדי להקדים את הבחירות ואת זה נעשה דרך המאבק על התקציב". ליצמן קרא לחברי הכנסת להגיש עוד הסתייגויות לחוק.

יו"ר מרצ זהבה גלאון תקפה גם היא את התנהלות הממשלה. "התפקיד שלנו זה להוציא לממשלה את הנשמה,ממשלת נתניהו שמגלה חוסר אחריות מוחלט כלפי אזרחי המדינה. זו ממשלה שהעבירה תקציב שהוא סטירת לחי למשפחות העובדות וירסק את כל מנגנוני הערבות ההדדית בישראל, שמחרבת את יחסי החוץ, בורחת מפתרון שתי מדינות ובמשמרתה ירושלים בוערת. אני קוראת ליש עתיד והתנועה לצאת מהממשלה, אפשר ליצור אלטרנטיבה לממשלה הרעה הזאת".

סיעת בל״ד החרימה את ישיבת האופוזיציה במחאה על הצבעת חברי כנסת ממפלגת העבודה, ש״ס ויהדות התורה בעד ההחלטה האנטי דמוקרטית להרחיק את חברת הכנסת חנין זועבי מדיוני הכנסת משך ששה חודשים. "מתן יד להליך ההרחקה הנקמני הוא התקרנפות של חלק מסיעות האופוזיציה ושחיה עם הזרם הגזעני והפשיסטי השוטף את הכנסת". להחרמה שותפים גם ח״כים מסיעת רע"ם.