"מעריב": "ישראל היום" מנסה להשתלט על ארכיון התמונות

"מעריב" דורש מביהמ"ש למנוע מ"ישראל היום" גישה לארכיון התמונות הדיגיטלי של העיתון, ומבקש להגבילו לשימוש בארכיון של אתר nrg בלבד

מעריב / צילום: תמר מצפי
מעריב / צילום: תמר מצפי

העיתון "מעריב" דורש מבית המשפט למנוע מ"ישראל היום" גישה לארכיון התמונות הדיגיטלי של העיתון, ומבקש להגביל את עיתונו של שלדון אדלסון לשימוש בארכיון של אתר nrg בלבד.

כך עולה מסיכומים שהגיש העיתון לבית המשפט המחוזי בירושלים, במסגרת עימות בן למעלה משנה בין הצדדים.

"ישראל היום" - שרכש את אתר nrg - מבקש להמשיך ולהשתמש בארכיון הדיגיטלי של "מעריב" כולו, לאור טענתו כי רכש את הגישה לכל "נכסיו הדיגיטליים" של "מעריב", ועל כן רכש גם את הארכיונים הדיגיטליים, על אף ששימשו את המהדורה המודפסת.

רוכשי עיתון "מעריב" המודפס, קבוצת ה"ג'רוזלם פוסט", טוענת כי הסכמי המכירה של העיתון שפורק מאפשרים ל"ישראל היום" שימוש בארכיון הדיגיטלי של האתר אותו רכשו, לבדו.

על-פי "מעריב", בארכיון המלא של העיתון מצויות כ-4 מיליון תמונות, כאשר nrg עשה שימוש רק בכ-200 אלף מתוכן, והן אלה שמצויות בארכיון שלו.

המאבק על הארכיון לא נפתר במהלך שלב רכישת נכסי "מעריב" מפירוק, ולאחר שהנאמן לא הצליח להגיע להסכמות בין הצדדים, הם הופנו על-ידו לבית המשפט. לפי שעה הארכיון עדיין מצוי בידי הנאמן.

"העובדה ש'ישראל היום' רכשה את הארכיון ששימש את אתר nrg מאז הקמתו ולא את ארכיון 'מעריב', עולה באופן ברור מלשון ההסכם הנפרד שחתם עמה, שבו כתוב שהממכר כולל גם ארכיון", נכתב במסמך שהוגש לבית המשפט.

עוד דורש "מעריב" כי התמונות של nrg לא יוכלו לשמש את העיתונים של הקבוצה - "ישראל היום" ו"מקור ראשון".

על-פי הנהלת "מעריב", "ישראל היום" טענה כי קיים אך ורק ארכיון תמונות דיגיטלי אחד - והוא ארכיון התמונות הדיגיטלי של "מעריב", ולכן דרשה לקבל העתק מארכיון זה. אולם למעשה, נטען, יש שני ארכיונים דיגיטליים נפרדים ל"מעריב" ול-nrg.

"על-פי נהלי העבודה שהיו בחברות טרם קריסתן, כל תמונה שהגיעה למערכת ויועדה לשימוש באתר nrg נשמרה באופן מיידי בארכיון nrg, כך שכל התמונות שהופיעו באתר או יועדו אליו שמורות בארכיון האתר", נכתב בסיכום.

בתוך כך, "מעריב" מ-nrg גם לשלוח הודעת "פוש" לכל משתמשי האפליקציה הסלולרית שלו, בה הוא מבהיר כי האתר אינו קשור עוד ב"מעריב", ולהוסיף באנר קבוע המבהיר זאת במשך 3 חודשים באפליקציה. הטענה היא כי האתר ממשיך לעשות שימוש בצירוף "nrg מעריב" בדפים שונים באתר ואף בקוד ההפעלה של האתר.