מבטח שמיר קיבלה הלוואה של 150 מ' ש' ללא ביטחונות

המלווה הוא תאגיד פיננסי בישראל ■ ירידה בהחזקותיה של מבטח שמיר אל מתחת ל-15% בחברת תנובה, תהווה עילה לפירעון מיידי של ההלוואה

מאיר שמיר / צלם: תמר מצפי
מאיר שמיר / צלם: תמר מצפי

חברת מבטח שמיר של מאיר שמיר הודיעה היום, כי חתמה על הלוואה בסך של 150 מיליון שקל מתאגיד פיננסי ישראלי.

תנאי ההלוואה משקפים את יציבות החברה, והם כוללים ריבית שנתית קבועה של 2.4% לשלוש שנים ואי העמדת ביטחונות. תשלום הקרן והריבית עבורה ישולמו בתחילת נובמבר בין השנים 2015-2017.

מבטח שמיר יכולה לפרוע את ההלוואה בפירעון מוקדם לאחר שנה ממועד קבלת ההלוואה, אם סכום ההחזר יהיה לפחות 40 מיליון שקל. החברה התחייבה להעביר לגורם המממן דירוג חוב עד סוף השנה. חברת ברק קפיטל חיתום ליוותה את העסקה.

במבטח שמיר ציינו היום, כי ההלוואה נלקחה "לצורך מימון פעילותה השוטפת והשקעותיה של החברה". נזכיר, כי בתקופה האחרונה בוחן שמיר כמה אפשרויות להשקעה משמעותית, ואחת המרכזיות שבהן היא רכישת תעש.

מבטח שמיר נחשבת לחברת החזקות סולידית ולא ממונפת, עם סך התחייבויות של כ-90 מיליון שקל - עיקרן התחייבויות שוטפות למחזיקי האג"ח ולבנקים, מול הון של 808 מיליון שקל. ההחזקה המרכזית של החברה היא כ-21% מחברת המזון תנובה, והיא משקיעה גם בחברות תעשייה, טכנולוגיה ונדל"ן. החברה נסחרת לפי שווי של 1.1 מיליארד שקל, אחרי ירידה של 16% בערכה בשנה האחרונה.

במבטח שמיר מציינים, כי הסכם ההלוואה כולל כמה עילות לפירעון מיידי, בהן שינוי לרעה במצב עסקיה של החברה ושל תנובה, ירידה בהחזקותיו של שמיר בחברה מתחת ל-32%, או ירידה בהחזקותיה של מבטח שמיר בתנובה אל מתחת ל-15%. מניות השליטה בתנובה, שמוחזקות בידי קרן אייפקס, צפויות לעבור בקרוב לידי ברייטפוד הסינית לפי שווי של 8.6 מיליארד שקל. ככל הידוע, שמיר טרם קיבל החלטה באם להצטרף למכירה.

במסגרת ההלוואה התחייבה מבטח שמיר לעמידה בכמה אמות מידה פיננסיות, ובהן שיעור הון עצמי של לפחות 60% מהמאזן, ולא פחות מ-600 מיליון שקל; ויחס חוב נטו משוקלל ל-EBITDA של לא יותר מ-6. עוד התחייבה החברה ליחס שלא יפחת מ-1 בין דיבידנדים שיתקבלו בחברה וממימוש נכסי החברה לבין שירות החוב הפיננסי שלה. יחס זה ייבדק לראשונה בסוף חודש אוגוסט 2015.