ארקו שיפרה תנאי ההנפקה - וגייסה 123 מ' ש' באג"ח להמרה

התשואה האפקטיבית, כולל רכיב המרה, תהיה 9.7% ■ במכרז הציבורי תנסה לגייס 10-20 מ' ש' נוספים

גם חברות השורה השנייה מצליחות לרכוב על גל גיוסי החוב. חברת ארקו אחזקות, שבשליטת אריק קוטלר, השלימה אתמול בהצלחה את השלב המוסדי, וגייסה ממשקיעים מסווגים כ-123 מיליון שקל באג"ח להמרה.

ארקו - שלפני חצי שנה ניסתה לגייס, ללא הצלחה, 100 מיליון שקל באג"ח סטרייט (שאינן להמרה) - נהנתה בניסיון השני מביקושים של 130 מיליון שקל, ובמכרז הציבורי שייערך בתחילת השבוע הבא, היא תנסה לגייס 10-20 מיליון שקל נוספים.

איגרות החוב (סדרה ח') שיונפקו יעמדו לפירעון בין השנים 2015-2022 ויישאו ריבית שנתית שקלית קבועה של 6.95%. התשואה האפקטיבית, כולל רכיב ההמרה, תעמוד על 9.7%, הודות למחיר ההנפקה ולעמלת התחייבות מוקדמת נדיבה יחסית של 0.75% (לעומת 0.1% כמקובל).

עד 50% פרמיה על מחיר השוק

ארקו היא חברת השקעות הפועלת בעיקר בשיווק דלקים בארה"ב באמצעות החברה הבת GPM (75%), שבעצמה עוסקת בהפעלת חנויות נוחות ותחנות דלק ובאספקת דלקים במזרח ארה"ב. הצלחת המכרז המוסדי של החברה נראתה עד לפני כמה ימים מוטלת בספק, ועל רקע זה נאלץ קוטלר לשפר את תנאי האג"ח המונפקות.

יחס ההמרה של האג"ח שופר כך שעד ספטמבר 2017 הוא יהווה פרמיה של כ-30% על מחיר השוק (0.91 שקל ע.נ למניה, המשקף שווי חברה של 525 מיליון שקל לפני הכסף לארקו); לאחר מכן ועד ספטמבר 2020 יעמוד יחס זה על כפול ממחיר השוק הנוכחי (כלומר כ-1.38 שקל ע.נ).

בנוסף, הוסיפה ארקו שעבוד ראשון על מניות ACS - החברה האם של GPM, שהתווספו להתחייבויותיה הקודמות בדמות כריות ביטחון לקרן ולריבית האג"ח, שיעבוד ראשון על הזכות לקבלת החזר הלוואות הבעלים לצורך השקעה בחברות הפועלות בענף הדלק ויחס חוב לביטחונות של 50%.

קוטלר, שהשבוע הודיע כי הוא מפסיק לשמש כמנכ"ל ארקו, אף התחייב בשיחות לקראת ההנפקה כי עיקר שכרו כיו"ר ומנכ"ל GPM ישולם על ידה, ולא על ידי החברה הציבורית. הרקע להבטחה זו היה החלטת דירקטוריון ארקו לאשר את מדיניות התגמול של החברה, חרף התנגדותם של בעלי מניות המיעוט.

איגרות החוב שיונפקו אינן מדורגות, אולם לצורך גיוס החוב קיבלה GPM דירוג בינוני של Baa1. בהקשר זה נזכיר כי ארקו התחייבה שלפחות 70% מהסכום שתגייס יופנה לפיתוח פעילותה בענף הדלק וחנויות הנוחות, כולל מימון עסקאות של GPM. בכוונת החברה להשקיע בחברות שהדירוג שלהן הוא Baa1 ומעלה.