"זה המקום הכי טוב להשקעה כיום בעולם, בהפרש גדול"

דיוויד רובינשטיין, אחד ממייסדי קרן קרלייל: "ארה"ב היא המקום הכי טוב להשקעה כיום בעולם, בהפרש גדול"

מנהטן / צילום: רויטרס
מנהטן / צילום: רויטרס

"ארה"ב היא המקום הכי טוב להשקעה כיום בעולם, בהפרש גדול". כך אמר בראיון ל-CNBC דיוויד רובינשטיין (David Rubenstein) מולטי-מיליונר ואחר ממייסדי קרן ה-private equity קרלייל.

"למרות תוצאות הבחירות שיקשו מאוד על הממשל לפעול, אין לי ספק שארצות הברית היא המקום הטוב ביותר להשקעות בעולם כיום. ובהפרש גדול. אנשי העסקים צריכים להשקיע יותר כאן וזה יעזור לכלכלה".

"ב-5 השנים האחרונות הכלכלה למדה לפעול גם את בוושינגטון יש חילוקי דעות וחוסר יכולת להוציא לפועל תוכניות שונות". להערכתו, כלכלת ארה"ב צפויה לצמוח השנה בכ-3%.

ביום שישי פורסמו בארה"ב נתוני התעסוקה לחודש אוקטובר. בחודש שעבר נוספו יותר מ-200 אף מועסקים זה החודש התשיעי ברציפות, ושיעור האבטלה ירד באופן מפתיע לשפל של שש שנים, דבר המצביע על כך כי החברות אופטימיות בנוגע לכך שכלכלת ארה"ב תצליח להתמודד עם האטה בחלק מהשווקים שמעבר לים.

העלייה של 214,000 במספר המועסקים באה לאחר עלייה של 256,000 בחודש שקדם, שעלתה על הציפיות, אולם לעומת ממוצע תחזיות של 235,000. שיעור האבטלה ירד כאמור ל-5.8% למרות שיותר אנשים הצטרפו למעגל העבודה, והדבר העלה את שיעור המועסקים לשיא של חמש שנים. הציפיות היו ששיעור האבטלה יישאר על כנו ברמה של 5.9%.