עיראק מאשרת: מנהיג דאע"ש נפצע בתקיפה, סגנו נהרג

שר החוץ העיראקי אישר את הדיווח אודות פציעתו של אבו באכר אל-בגדאדי והוסיף כי סגנו נהרג ■ הוא לא ציין מה מצבו של אל-בגדאדי ■ מוקדם יותר צייץ גם חשבון המזוהה עם הארגון בטוויטר את דבר הפציעה

ארגון דאעש בעיראק/ צילום:רויטרס
ארגון דאעש בעיראק/ צילום:רויטרס

שר הגנה העיראקי, חאלד אל-עבידי, אישר הערב (ראשון) בעמוד הפייסבוק שלו את הדיווח אודות פציעתו של מנהיג ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאע"ש), אבו בכר אל-בגדאדי, בתקיפת כוחות הקואליציה בסמוך לעיר מוסול שבצפון המדינה. עם זאת, הוא לא ציין את אורח פציעתו. עוד אמר אל-עבידי כי סגנו של אל-בגדאדי ויד ימינו, אבו מוסלים א-תורכמאני, נהרג בתקיפה.

מוקדם יותר אישר דובר הארגון הקיצוני כי אל-בגדאדי נפצע בתקיפה. גם הדובר, אבו מוחמד אל-עדנאני, לא ציין באיזה אורח נפצע אל-בגדאדי. "האם אתם חושבים שהחליפות תסתיים במותו של החליף?", צייץ אל-עדנאני בטוויטר. "אנו מודיעים כי המנהיג אבו באכר אל-בגדאדי במצב טוב, ומאחלים החלמה מהירה".

אתמול דווח על פציעתו באורח קשה של אל-בגדאדי בהפצצה שהתמקדה בכינוס של מנהיגי הארגון הקיצוני. על פי חלק מהדיווחים התקיפה אירעה בעיר אל-קאים, אך מאוחר יותר התברר כי היא התרחשה במוסול. כמו כן דווח כבר אתמול, במקורות רבים ואמינים בהם "גרדיאן", שבתקיפה נהרג לפחות עוזרו הבכיר של אבו בכר - אבו סג'א (עבד אל-רחמן אל-עפרי), שנהג לנסוע בשיירתו.

מוחמד אל-כרבולי, סגן מושל מחוז אל-אנבאר שבו אירעה התקיפה, מסר אתמול כי כתוצאה מהתקיפה ישנם עשרות הרוגים ופצועים. לדבריו, הדבר גם לבהלה בקרב אנשי דאעש, שחסמו את כל הדרכים המובילות לאל-קאים כדי להעביר במהירות את הפצועים לבתי חולים.

מאוחר יותר מסר דובר פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, קולונל פטריק ריידר, כי בהפצצות הושמדה שיירה של עשרה כלי רכב משוריינים של דאעש, אך הבהיר כי לא ברור אם אל-בגדאדי עצמו היה נוכח בה. לדבריו, צבא ארצות הברית סבור כי השיירה הובילה את מנהיגי הארגון בתום מפגש ביניהם.