נתניהו: "נהרוס בתי מחבלים, נגביר את הענישה"

ראש הממשלה: "אנחנו נמצאים במערכה של הסתה וטרור שמכוונת נגד מדינת ישראל ואזרחיה. זאת מערכה שנמשכת מאז קום המדינה ועוד קודם לכן. אנחנו ניצחנו את הטרור עד היום, וננצח אותו גם הפעם"

בנימין נתניהו - מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו - מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בתום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שעסקה בהסלמה הביטחונית, לגל הטרור שפוקד את מדינת ישראל בימים האחרונים.

"אנחנו נמצאים במערכה של הסתה וטרור שמכוונת נגד מדינת ישראל ואזרחיה. זאת מערכה שנמשכת מאז קום המדינה, ועוד קודם לכן. אנחנו ניצחנו את הטרור עד היום וננצח אותו גם הפעם", אמר נתניהו בפתח דבריו.

"לפני זמן קצר כינסתי את שרי הקבינט, עדכנתי אותם בהחלטות שקיבלנו לאחר התייעצויות עם גורמי הביטחון - עם צה"ל, עם השב"כ ועם משטרת ישראל. הצעדים הללו כוללים הגברת הכוחות בשטח ברחבי הארץ, כדי להגביר את הביטחון שלכם, אזרחי ישראל: הריסת בתי מחבלים, יד קשה וענישה מוגברת נגד מיידי אבנים, זורקי בקבוקים, וכמובן גם זיקוקים ובקבוקי תבערה למיניהם, קנסות להורים של ילדים ונערים שזורקים אבנים, פעולת הוצאה מחוץ לחוק של הגורמים המתסיסים בירושלים ועוד צעדים".

"לטרור שמופנה נגדנו אין גבולות. הוא מנסה לעקור אותנו מכל חלקי הארץ. מבחינתם של הטרוריסטים, אנחנו לא צריכים להיות לא בירושלים, לא בתל אביב, לא בגוש עציון, לא בשום מקום. הם לא יצליחו בזה. גם הניסיון של גורמי האסלאם הקיצוני להתסיס את השטח, להבעיר מלחמת דת - הניסיון הזה לא יצלח גם הוא. אנחנו נחושים לפעול בכל דרך נגד ההתססה ונגד ההסלמה, תוך כדי פעולה תקיפה נגד מחוללי הטרור".

לצערי, אמר נתניהו, "למאמץ הזה אבו מאזן איננו שותף. להיפך, אבו מאזן שוב הוכיח היום עד כמה הוא חסר אחריות. במקום להרגיע את הרוחות הוא מלבה אותן. במקום לומר את האמת הוא מפיץ שקרים כאילו אנחנו מתכוונים או פועלים באיזושהי דרך לשנות את המעמד של המקומות הקדושים - זהו שקר וכזב. במקום לחנך את עמו לשלום, אבו מאזן מחנך אותו לפיגועים. המצער הוא שהקהילה הבינלאומית שממהרת לגנות כל מרפסת שנבנית בעיר הבירה שלנו, פשוט ממלאת פיה מים מול ההסתה הפרועה הזאת של אבו מאזן ובכך היא מעודדת אותו להמשיך במעשים שיכולים להבעיר את המזרח התיכון".

נתניהו פנה לאזרחי ישראל הערבים ואמר "אל תיסחפו אחרי תעמולת ההסתה, אל תיסחפו אחרי מיעוט מתלהם. אתם אזרחים שווי זכויות ואזרחים שווי חובות, והחובה הראשונה של כל אזרח ואזרח היא לכבד את החוק. אזרחי ישראל, אני מבטיח לכם שאנחנו נפעל מול הטרור ומול ההסתה בנחישות, באחריות, בשיקול דעת ובהצלחה".

"מול גלי השנאה, אנחנו חזקים ובוטחים, אנחנו מצוידים בקור רוח ואנחנו מצוידים באמונה עמוקה בצדקת דרכנו. גם בקרב הזה ננצח. בשמם של אזרחי ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה שלמה לפצועים. זהו הרגע להתלכד ולהתאחד. ככל שנהיה מלוכדים יותר ומאוחדים יותר - כך נהיה גם חזקים יותר", אמר נתניהו.