הדולר המשיך להתחזק: שערו היציג נקבע על 3.82 שקלים

בעולם נסחר הין מול הדולר במרחק של 0.4% משפל של 7 שנים - 115.6 ין לדולר - על רקע דיווחים כי ראש ממשלת יפן ידחה העלאות מסים

דולרים מטבע חוץ מטח  / צלם: טינקסטוק
דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: טינקסטוק

הדולר התחזק היום (ד') מול השקל ב-0.1% ושערו היציג נקבע על 3.819 שקלים, בעוד שבשוק המט"ח העולמי הוא נחלש מעט בהמתנה לפרסום נתוני מאקרו. בתוך כך, האירו טיפס ב-0.46% ל-4.759 שקלים.

בעולם נסחר הין מול הדולר במרחק של 0.4% משפל של 7 שנים - 115.6 ין לדולר - על רקע דיווחים כי ראש ממשלת יפן ידחה העלאות מסים. השמועות היו כי הפרלמנט יפוזר לקראת העלאת מסי מכירות במדינה, אולם לאחר מכן הין התחזק מעט לאחר ששר הקבינט היפני הודיע כי אין כוונה להקדים את הבחירות.

הדולר נסחר בשוק העולמי סביב 1.25 ד' לאירו ו-1.59 ד' לליש"ט. היום פורסם כי האבטלה בבריטניה באוקטובר נותרה על 6% בעוד כלכלנים ציפו כי היא תרד ל-5.9%. באיחוד האירופי פורסם כי התפוקה התעשייתית באוקטובר עלתה ב-0.6%, בהתאם לציפיות, אולם מדובר במספר נמוך יותר מעלייה של 1.2% בספטמבר.

בישראל, בהיעדר נתונים מהותיים שאמורים להתפרסם היום, יעקבו בעיקר אחר הנעשה בחו"ל וכמו כן אחר האירועים הביטחוניים כאן. אמש הציג רה"מ נתניהו את הדרכים שלו ללחימה בפיגועי הטרור, בין היתר ע"י הריסת בתי מחבלים והטלת קנסות כבדים על הורים לצעירים שמתפרעים וזורקים אבנים. במקביל תקציב 2015 תקוע כל עוד חוק מע"מ 0% לא מקודם.

"הנחת העבודה היא שהמגמה בשוק המקומי היא עליית הדולר אם כי בטווח הקצר ייתכן מימוש", טוען מנכ"ל מט"ח 24 דוד מסיקה. "נקודות התנגדות והחסם הפסיכולוגי הבאה תהיה לכיוון ה-3.85 שקלים והמשך ערעור המצב הביטחוני הפנימי עשוי להכשיר את הקרקע לשיאים חדשים לכיוון ה-3.9 שקלים. לטווח הקצר, יהיה קשה לראות את המטבע בנקודות תמיכה ושפל של 3.72 ש' ו-3.73 שקלים".