חוק הפיקוח על המעונות לפעוטות - לאישור הממשלה ביום א'

הצעת החוק קובעת פיקוח על כלל המעונות החל מההיבט הבטיחותי והפיזי של המבנה, סביבת המעון והציוד בו, תפוסה ויחס המטפלות לילדים ועד התוכנית החינוכית-טיפולית

תינוק / צילום: שאטרסטוק
תינוק / צילום: שאטרסטוק

שר הכלכלה נפתלי בנט יביא ביום ראשון לאישור הממשלה את הצעת חוק פיקוח על מעונות היום לפעוטות. מטרתו של החוק לקבוע, לראשונה בחקיקה, הסדר כולל לעניין רישוי מעונות יום, בהם שוהים פעוטות בגילאי 0-3.

הצעת החוק קובעת פיקוח על כלל המעונות החל מההיבט הבטיחותי והפיזי של המבנה, סביבת המעון והציוד בו, תפוסה ויחס המטפלות לילדים ועד התוכנית החינוכית-טיפולית.

עם החיוב בפיקוח על כלל המעונות, תינתן למפעילים האפשרות לבחור באחד משני מסלולים: מסלול סטנדרטי לפיקוח ומסלול בסטנדרט גבוה יותר, שבחירה בו, הכוללת תוספות לשדרוג המעון מעבר לסטנדרט, תקנה להורים השתתפות (סבסוד) בשכר הלימוד.

אגף מעונות היום יעודד מפעילים להצטרף למסלול המשודרג, במטרה להגדיל את היצע המעונות בסטנדרט הגבוה לצד הגדלת היקף הסיוע הכלכלי למשפחות ולאימהות המבקשות להשתלב בשוק העבודה.

לאחר אישור החוק משרד הכלכלה יקצה 700 מיליון שקל בפריסה רב-שנתית להתאמות הנדרשות עבור המסגרות המצטרפות למערכת הפיקוח או למסגרות קיימות הנדרשות לשיפור הסטנדרט, על מנת לעמוד בדרישת החוק. בנוסף, יוקצו 355 מ' ש' בפריסה רב-שנתית לצורך התאמת מערך הפיקוח וסיוע בהכשרת המטפלות.

"מעונות היום מהווים גם מסגרת חינוכית חשובה, לגילאי 0-3, שהם גילאים משמעותיים ביותר לעיצוב אישיותו של הילד ולכן יש חשיבות רבה כי יתבצע גם פיקוח פדגוגי על מסגרות אלו, לרבות השקעה בהכשרת הצוות המטפל וזאת נעשה גם כן", מסרה מיכל צוק, המשנה למנכ"ל והממונה על התעסוקה במשרד הכלכלה.