חוזה ב-64 מיליון דולר לחלל תקשורת עם לקוח חדש באסיה

שלשום הודיעה החברה על ביטול הסכם עם לקוח אחר באסיה, בהיקף של כ-77 מיליון דולר

שאול אלוביץ / צלם: איל יצהר
שאול אלוביץ / צלם: איל יצהר

חברת הלוויינים חלל תקשורת הודיעה היום, כי חתמה על חוזה עם לקוח חדש באסיה, לאספקת שירותי תקשורת לוויינית באמצעות "עמוס 4", לשידורי טלוויזיה רב-ערוצית.

משך ההסכם הוא תקופת חייו הצפויה של הלוויין, המתוכננת עד חודש פברואר 2029, והוא צפוי להיכנס לתוקף בתחילת 2015. בחלל תקשורת העריכו, כי ההסכם יניב לה בסך הכול כ-64 מיליון דולר לאורך כל תקופת ההסכם, והלקוח צפוי לשלם לחברה דמי שימוש חודשיים.

מוקדם יותר השבוע עדכנה חלל תקשורת, הנמצאת בשליטת חברת יורוקום של שאול אלוביץ' - בעלי השליטה בבזק - על ביטול הסכם התקשרות עם לקוח אחר, גם הוא באסיה, בחוזה בהיקף מצטבר של כ-77 מיליון דולר. בחברה ציינו, כי לאור הפרת תנאי ההסכם מצד הלקוח, היקף ההתקשרות הופחת מצבר ההזמנות שלה. עוד הוסיפו, כי "הצדדים מקיימים ביניהם שיחות לבחינת אפשרויות חלופיות לביצוע עסקה ביניהם".

חלל תקשורת עוסקת במתן שירותי תקשורת לוויינית באמצעות ארבעה לוויינים שהיא מפעילה בשם "עמוס". בחודשים האחרונים פעל אלוביץ' בניסיון למכור את השליטה בחברה, והרוכשת המרכזית שעמדה על הפרק הייתה חברת הלוויינים הספרדית היספסאט. אלוביץ' מחזיק בכ-64% מהון החברה, ויו"ר החברה הוא בנו, אור אלוביץ'.

בעדכון האחרון בנושא, שפורסם בחודש אוגוסט במסגרת הדוחות הכספיים לרבעון השני, מסרה חלל תקשורת, כי "עדיין קיימות אי-הסכמות מסחריות מהותיות בין הצדדים, ואין ודאות כי עסקה כאמור תצא אל הפועל ומה יהיו תנאיה".

את מחצית השנה הראשונה סיכמה חלל תקשורת בהפסד של כ-3 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של כ-13 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד; זאת למרות שהכנסותיה לתקופה זו עלו ב-16%,ל-55.5 מיליון דולר. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-1 מיליארד שקל, אחרי שמנייתה נחלשה בכ-15% מתחילת השנה.