מיקרוסופט רוכשת סטארט-אפ ישראלי ב-200 מיליון דולר

רכישת אאורטו (Aorato) היא עסקת הרכישה הראשונה של מיקרוסופט בישראל מאז שרכשה את 3DV Systems ב-2009

סאטיה נאדלה / צילום: בלומברג
סאטיה נאדלה / צילום: בלומברג

אקזיט ישראלי בתחום הסייבר: מיקרוסופט רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי אאורטו (Aorato) תמורת 200 מיליון דולר - כך מדווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל" בהתבסס על 2 גורמים המקורבים לנושא.

העסקה נסגרה סופית ביממה האחרונה ומיקרוסופט עתידה לפרסם הודעה רשמית בנושא. כבר בחודש יולי דווח על מו"מ בין שתי החברות.

מדובר בעסקת הרכישה הראשונה של מיקרוסופט בישראל מאז שרכשה את 3DV Systems ב-2009.

אאוראטו גייסה בחודש ינואר האחרון 10 מיליון דולר. בין המשקיעים בחברה נמנות קרן אקסל, Innovation Endeavors של אריק שמידט ומיקי בודאי, וגם קרן גלילות קפיטל שהשקיעה בחברה בסבב הגיוס הקודם לפני כשנה. מאז הקמתה גייסה החברה כ-11 מיליון דולר.

אאוראטו מעסיקה 10 עובדים במשרדיה בהרצליה. החברה הוקמה ב-2012, על-ידי עידן פלוטניק, המנכ"ל, מיכאל דולינסקי ואוהד פלוטניק, והיא מתרכזת בזווית שמוצאים בה פחות סטארט-אפים בעולם האבטחה. גם הקריירה הקודמת של עידן ואוהד קשורה לאבטחת מידע סביב מערכות מיקרוסופט. שניהם הקימו לפני מספר שנים חברת בשם Foreity - שסיפקה ייעוץ אבטחה לארגונים, ונרכשה ב-2012 על ידי אמן מחשבים.

באאוראטו ניצלו את הידע של המייסדים בתפיסת המחשוב של מיקרוסופט - כפי שבאה לידי ביטוי החל מחלונות 2000 - בכדי לפתח טכנולוגיה שתספק "ניתוח התנהגויות של ישויות ארגוניות", כפי שמגדירה זאת החברה. היא תייצר פרופילים של כלל המשתמשים והתקני המחשוב שמנוהלים על גבי הרשת הארגונית וכך תזהה שינויי התנהגות שמפירים את מדיניות האבטחה הארגונית. לדוגמא, משתמשים שבוטלו אבל עדיין פעילים, סיסמאות שקל לפרוץ וכדומה.

החברה פיתחה את הטכנולוגיה סביב מנגנון ה-Active Directory שמאפשר ניהול ואבטחה מרוכזת של התקני המחשוב במערכות הפעלה מתוצרת מיקרוסופט, אך מספק גם נקודות תורפה רבות במידה ונשארים "חורים" בניהול התקני המחשוב המחוברים לרשת, מה שרלוונטי בעיקר להתקני מחשוב ניידים.