אורי יוגב לדירקטוריון חברת החשמל: תתחילו לפטר עובדים

יוגב קרא לדירקטוריון להתחיל בהתייעלות שכוללת צמצום מספר התקנים, הקפאת מתן קביעויות לעובדים חדשים והגדלת מספר המועסקים בחוזים אישיים

אורי יוגב / צילום: איל יצהר
אורי יוגב / צילום: איל יצהר

מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, קורא לחברי דירקטוריון חברת החשמל לקבל "החלטות אמיצות" כדי להבטיח את יציבותה הפיננסית של חברת החשמל ובכלל זה צמצום מספר התקנים, הקפאת מתן קביעויות לעובדים חדשים והגדלת מספר המועסקים בחוזים אישיים.

יוגב, שהשתתף היום (ה') בישיבת הדירקטוריון של חברת החשמל, אמר ביחס למצב הרפורמה בחברת החשמל כי "הנחת העבודה לא צריכה להיות שאין רפורמה, אלא שלא ניתן, לעת הזו, להגיע להסכם עם העובדים".

לאור זאת הוסיף יוגב כי "מחובתו של דירקטוריון החברה לדאוג לחיזוק איתנותה הפיננסית של החברה, גם ללא הסכם עם העובדים. לצורך כך יידרשו החלטות אמיצות על-ידי הדירקטוריון. נקודת ההנחה שלכם (הדירקטורים) היא שאתם חייבים לנקוט בצעדים בצד של המשוואה הפיננסית, החלטות נכונות בתחום כח האדם, מכירת נכסים, הוזלת עלויות המימון ועוד".

בפרטו את הצעדים הנדרשים אמר יוגב כי "יש לקבל החלטות ביחס למחיקת תקני כוח-אדם בחברה, אי-מתן קביעות והגדלת הגמישות הניהולית על-ידי קליטת עובדים החוזים אישיים".

יוגב הוסיף כי "ביקשתי להופיע פה לפני החלטות התקציב, זו נקודת הזמן בה יכולים הדירקטוריון וההנהלה לקבל את ההחלטות הנכונות" .