שותף אסטרטגי לארן מו"פ: אטריון רכשה 10% מהחברה

זאת, לפי שווי של 138 מיליון שקל ■ ארן מו"פ נסחרת לפי שווי של 129 מיליון שקל, אחרי ההודעה על המהלך

עסקה עסקאות ידיים מיזוג לחיצת ידיים חתימת חוזה / צלם: פוטוס טו גו
עסקה עסקאות ידיים מיזוג לחיצת ידיים חתימת חוזה / צלם: פוטוס טו גו

חברת ארן מו"פ הבורסאית, המשלבת פעילות פיתוח הנדסי עבור חברות אחרות יחד עם פעילות עצמאית בתחום פיתוח המכשור הרפואי, הודיעה כי חתמה לראשונה על הסכם במסגרתו ישקיע בה שותף אסטרטגי. חברת אטריון האמריקנית רכשה 10% מהחברה לפי שווי של 138 מיליון שקל. ארן מו"פ נסחרת לפי שווי של 129 מיליון שקל, אחרי ההודעה על המהלך. מניית ארן עלתה 115% בשנה האחרונה.

אטריון נסחרת לפי שווי 650 מיליון דולר בנאסד"ק, וגם היא כמו ארן מייצרת מוצרים ייחודיים עבור שוק המכשור הרפואי. לשתי החברות פעילות משיקה בתחום הלב וכלי הדם ובתחום העיכול.

ארן מו"פ כבר יזמה ומכרה שני סטארט אפים לתאגידי מכשור רפואי בסכומים של מספר מיליוני דולרים ותמלוגים פוטנציאליים של עשרות מיליוני דולרים. חברת EndoAid שהיא יזמה לאחרונה, הודיעה בתחילת אוקטובר כי התקשרה בהסכם בלתי מחייב להפצת המוצר שלה בארה"ב.

מהנהלת ארן נמסר כי "ארן שמחה מאוד על בחירתה של אטריון להיכנס כשותפה בחברה. חברת ארן שמה לנגד עיניה לפני מספר שנים להעמיק את פעילותה בתחום הרפואי וכניסתה של אטריון הן כשותפה אסטרטגית והן כלקוחה בחברה מביעה אמון ביכולות החברה ומרחיבה את אפשרויות ארן לפעול בשוק האמריקאי. השותפות עם אטריון, חברת פרימיום למוצרים רפואיים, מהווה פלטפורמה אידאלית עבור ארן לפיתוח וייצור מוצרים רפואייים חדשניים עבור השוק האמריקאי".

יו"ר חברת אטריון, מר אמיל בטאט מסר: "לארן מוניטין רב ערך בפיתוח חדשני. כלקוח, אטריון התרשמה עמוקות מאיכות הפיתוח בארן וממהירות התהליך. אנו מאמינים כי המשאבים הקליניים, הטכניים והשיווקיים של אטריון יסייעו לארן להרחיב את פעילותה בשוק האמריקאי ואנו מצפים להרחבת שיתוף הפעולה עם ארן במוצרים עתידיים".