לעולם לא תנחשו כמה ביל גרוס הרוויח בשנה שעברה

גרוס, "מלך האג"ח", קיבל בונוס אסטרונומי של 290 מיליון דולר בשלהי 2013

ביל גרוס / צלם: בלומברג
ביל גרוס / צלם: בלומברג

ביל גרוס, מי שזכה לכינוי "מלך האג"ח" ועמד בראש קרן פימקו עד לפני מספר חודשים, קיבל בונוס בלתי נתפס של 290 מיליון דולר בשלהי 2013. לפי סוכנות בלומברג, מוחמד אל-אריאן, מנכ"ל פימקו לשעבר, קיבל 230 מיליון דולר.

מסתבר שקרן פימקו יודעת היטב כיצד לתגמל את בכיריה, בסכומים שגורמים להרמת גבות בארה"ב. ב-2012 דווח בכלי תקשורת כי בכירי הקרן קיבלו 33 מ' ד' בממוצע כל אחד, כאשר כתב בלומברג דיווח אז כי המנהלים זוכים לתגמול שנתי ממוצע של כ-7 מ' ד' כל אחד.

דובר פימקו דחה אז את הדברים וטען כי הסכום "אינו מדויק". אכן, מסתבר שהמספרים הללו היו נמוכים מאוד מחבילות התגמול שחולקו בפועל, אם להתחשב בבונוסים השמנים של 2013.

כעת, נראה כי פימקו שילמה סכום כולל של 1.5 מיליארד דולר עבור 30 בכירי החברה בשנת 2013.

דניאל איבסקין, מי שמחליף כעת את גרוס, זכה לבונוס של 70 מ' ד' אשתקד בתור הסגן של "מלך האג"ח". וונדי קאפס, שהייתה אחראית על ניהול המוצרים בקרן האג"ח, קיבלה 50 מ' ד'.

הרשימה נמשכת ונמשכת עם דגלאס הודג', שמכהן כעת כמנכ"ל, אשר קיבל אז 45 מ' ד' כבונוס. הבונוסים הללו גורמים למענק שקיבל נשיא פימקו, ג'יי ג'ייקובס, בסך של 22 מ' ד', להתגמד.

הבונוס האדיר שקיבל גרוס - פי כמה וכמה משכרם של מנכ"לים אחרים בוול סטריט (מנכ"ל בלקרוק עם 22.9 מ' ד', מנכ"ל גולדמן זאקס עם 19.9 מ' ד', מנכ"ל בנק אוף ניו יורק מאלון עם 9.5 מ' ד' ומנכ"ל ברקשייר הת'אווי עם חצי מיליון דולר "בלבד"), גורם לבלומברג לתהות: "האם הוא באמת שווה פי 20 מהמנכ"לים הגדולים של וול סטריט?".

מבחינת ביצועים, פימקו מתעלה על בנקי השקעות וגופים פיננסיים אחרים בוול סטריט. כך, למשל, ההכנסה פר עובד בפימקו הגיעה בשנה שעברה לכמעט 4 מיליון דולר, לעומת כ-1.2 מ' ד' בגולדמן זאקס או כ-1.1 מ' ד' ב-ACE וב-AIG. ובכל זאת, התקשורת מבקרת את פימקו על הבונוסים האסטרונומיים ובבלומברג אף כותב טובים הרשו כך: "אם אני הייתי מנהל את פימקו, הייתי מוצא דרך להפחית את התגמולים. בטוח שיש מה לעשות עם 1.5 מיליארד דולר".