סגירה יציבה בבורסה: טבע ירדה 2.3%, דסק"ש עלתה 4%

מחזור המסחר הסתכם בכ-412 מיליון שקל ■ כלכלני לאומי ואגוד ממליצים לקנות מניות בבורסה בת"א למרות הירידות ■ לראשונה מאז 2009: צמיחה שלילית בישראל

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (א') ביציבות עם נטייה לעליות שערים במחזורי מסחר קטנים, ברקע היציבות שחתמה בסוף השבוע את המסחר בוול סטריט. בצהריים פורסם נתון תמ"ג שלילי לרבעון השלישי, ועל כך בהמשך. מחזור המסחר מסתכם בכ-412 מיליון שקל.

כלכלני לאומי ואגוד ממליצים לקנות מניות בבורסה בת"א למרות הירידות. בלאומי ממשיכים להעריך כי הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון, ובאגוד ממליצים על השקעה במניות - 20% בתיק השקעות מייצג ו-32% בתיק ספקולטיבי.

לראשונה מאז שנת 2009 - כלכלת ישראל רושמת צמיחה שלילית: התמ"ג בישראל ירד ב-0.4% ברבעון השלישי של השנה, בשל נזקי מבצע "צוק איתן". הירידה בתמ"ג ברבעון השלישי מגיעה לאחר עלייה של 2.2% ברבעון השני וצמיחה של 3.2% ברבעון הראשון של 2014. [להרחבה נוספת - לחצו כאן]

עידן אזולאי, מנכ"ל אפסילון ניהול קרנות נאמנות, מציין כי "נתוני הצמיחה אינם מפתיעים בשל ההשפעה הצפויה של צוק איתן. עם זאת, הנתונים של השבועות האחרונים שמושפעים פחות מהמלחמה אינם מבשרים טובות ובזה צריך למקד את הדיון הכלכלי. הפיחות של השקל שמשפיע לחיוב על נתוני היצוא והתוצר, עלול ליצור אשליה שהחל במשק מחזור עסקים חיובי. אלא שמרבית הנתונים האחרים שקשורים בהיקפי ההשקעות והתעסוקה מראים כי נתוני התוצר הבאים כנראה לא יהיו שליליים, אבל גם לא ישקפו צמיחה גבוהה".

מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר עלה ב-0.3%, כך פורסם שלשום. עליות מחירים נרשמו במיוחד בההלבשה וההנעלה (ב-5.5%), הירקות הטריים (ב-2%), המזון (ב-0.7%), שירותי החינוך (ב-0.6%), הריהוט (ב-0.5%) והדיור (ב-0.2%). ירידות מחירים נרשמו במיוחד בפירות הטריים (ב-1.9%) והתרבות והבידור (ב-0.4%).

מניות במוקד

אופקו , טבע ופרטנר רשמו ירידות שערים ברקע פערי ארביטראז' שליליים.

חמשת הבנקים הגדולים בישראל - לאומי , הפועלים , דיסקונט , מזרחי טפחות והבינלאומי - ישלמו 35 מיליון שקל לציבור מבלי שיודו בטענות שהועלו נגדם בתביעות הייצוגיות בפרשת תיאום העמלות. כך הוסכם בפשרה שהושגה בין הבנקים לבין ארבעת התובעים שהגישו נגדם תביעה ייצוגית, בגין תיאום העמלות בין הבנקים.

הנהלת כיל זימנה היום כ-145 עובדים מחברת תרכובות הברום לשימוע לפני פיטורים - כך נודע ל"גלובס". תגובת ועד העובדים של כיל לא איחרה לבוא. יו"ר ועד העובדים בתרכובת ברום, אבנר בן סניור, האשים את הנהלת כיל ב"התנהלות ברוטאלית" והוסיף: "ההנהלה הוציאה את מכתבי הפיטורים לעובדים בעיצומו של משא ומתן שהיא מקיימת אתנו. כעת אנחנו שוקלים את צעדינו. נפעל באחריות בניסיון לשכנע את ההנהלה לסגת מהתכנית הזאת. אם לא נצליח, נשבית את המפעל וכל הוועדים של כיל בדרום יצטרפו למאבק שלנו".

מניות דסק"ש ואי.די.בי פתוח המשיכו לעמוד במוקד ברקע המסחר התנודתי בהן בשבוע החולף. ביום שני פורסם מתווה ההנפקה של אדמה (לשעבר מכתשים אגן), והמניות צנחו בצל אכזבה מהשווי וההכרה כי לא תהיה הצפת ערך.