אילה חסון: יש עדיין מי שפועל לחסל את רשות השידור

חסון בכנס אילת לעיתונות: "יש אנשים שקורעים את הנשמה ומרוויחים 8,000 שקל, לעומת מקורבים שמרוויחים עשרות אלפי שקלים. חייתי בבועה כל השנים"

איילה חסון / צלם: איל יצהר
איילה חסון / צלם: איל יצהר

"אני גם מתחרטת על שלקחתי על עצמי תפקיד ניהולי, וגם לא מתחרטת" - כך אמרה אמש (א') מנהלת החדשות בערוץ 1, אילה חסון, בפאנל הפתיחה של כנס העיתונות של אגודת העיתונאים שנערך במלון הרודס באילת.

לדברי חסון, "מי שחוקק את החוק בעניין רשות השידור עשה עבודה איומה ורשלנית. מתוך 1,800 עובדים יש לי רק 7 תחקירנים. לתלוש את השערות. לכו תנהלו מלחמה עם כלים כאלה. איך חולקו המשאבים? איפה כל העובדים? מצד שני, אי-אפשר לגייס או לשחרר אנשים שרוצים ללכת הביתה או להעלות לאנשים שכר".

לדבריה, "יש אנשים שקורעים את הנשמה ומרוויחים 8,000 שקל, לעומת מקורבים שמרוויחים עשרות אלפי שקלים. חייתי בבועה כל השנים... אני מקווה שלא יחסלו אותנו. יש עדיין רצון לחסל אותנו - גם מצד עיתונות מסחרית וגם מצד גופים אחרים".

חסון הטילה ספק באמיתות נתוני הרייטינג. "אני פונה לוועדת המדרוג - כל הרשתות החברתיות סערו בעקבות הראיון שלי עם אהוד ברק, והיה בסך-הכול 5.5% רייטינג. איך זה יכול להיות?", אמרה.

מנכ"ל הוועדה למדרוג, שמוליק שם טוב, אמר בפאנל: "יש הרבה בלגן סביב הוועדה למדרוג. תפקידי הוא שיהיו לנו תוצאות מדידה הגונות ואמינות. אין במדרוג אמת מוחלטת, כמו בכל דבר בפוליטיקה. אין תוצאה אמיתית שאפשר למדוד אותה, יש שיטה שקרובה לאמת, יש מקופחים - הערוצים הקטנים, ואנחנו עושים מאמץ שנהיה יותר מדויקים וקרובים לאמת".

באותו פאנל תקף יו"ר ערוץ 20, מוטי שקלאר, את מועצת הכבלים והלוויין. "מנסים לצמצם אותנו. פועלים להצר את צעדיו של ערוץ 20", אמר. "תנאי הרישיון מדברים על מורשת ותרבות יהודית. אני לא מכיר רגולטור שתפקידו להיות הוגה דעות , יש ערוץ נישה שמנסה לתת תשובה למנעד הרחב הזה של תרבות ומורשת יהודית, ויש רגולטור שנטפל לקטנות".

יושבת-ראש מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, אמרה בתגובה: "אנחנו לא רפובליקת בננות. ערוץ 20 נגיש למכרז על-פי תנאים ידועים וברורים, וכעת, חודשיים אחרי העלייה לאוויר, התנאים האלה לא מתאימים לכם יותר. למה לעשות מכרזים אם כל אחד יכול לעשות דמה שהוא רוצה? ערוץ 20 קיבל היתר לשידורי מורשת, ועכשיו הוא רוצה לשדר את משחקי הפועל ירושלים. זו מורשת?".