הקורבן הבא של דאע"ש - אישה אמריקאית?

לאחר עריפת הראש המחרידה של פיטר קסיג, השבוי החמישי שמוצא להורג בידי דאע"ש, מדווח אתר אמריקאי כי בידי ארגון הטרור מצויה צעירה בת 26, אזרחית ארצות-הברית, שעשויה להיות הקורבן הבא שראשו ייערף

מתנדב בצבא העיראקי הנלחם בדאע"ש  / צילום: רויטרס
מתנדב בצבא העיראקי הנלחם בדאע"ש / צילום: רויטרס

יממה לאחר דבר הוצאתו להורג של השבוי החמישי בידי דאע"ש, נחשפת זהות הקורבן הבא של ארגון הטרור האכזרי - רק שהפעם מדובר באישה: אתר החדשות האמריקאי "דיילי ביסט" מדווח היום (ב') כי הארגון מחזיק בידיו צעירה אמריקאית בת 26 - האישה היחידה ששבו חברי ארגון הטרור, לאחר שסייעה לילדים שהפורדו ממשפחותיהם במהלך מלחמת האזרחים בסוריה.

היא נשבתה באוגוסט 2013, יחד עם עוד אנשי סיוע כמותה, שנשלחו לסוריה על מנת לסייע לנפגעי מלחמת האזרחים. אלא שלעומתה, דווח כי הם שוחררו משבי ארגון הטרור האכזרי.

גורמים בממשל האמריקאי ומשפחת הצעירה דורשים שלא לפרסם את שמה או כל פרט מזהה אחר אודותיה, מחשש שתשומת-לב תקשורתית תעמיד אותה בסיכון גדול יותר. פרטיה אמנם לא פורסמו, אולם כלי התקשורת השונים מדווחים על חטיפתה זה למעלה משנה.

כוונות הטרוריסטים בכל האמור לגורלה של הצעירה עדיין אינן ברורות - זאת מכיוון שבניגוד לקורבנות הקודמים של דאע"ש, היא לא הופיעה בסוף סרטון העריפה האחרון שפרסמו חבריו. כזכור, השבוי שמופיע בסוף כל סרטון שמפרסמים חברי ארגון המדינה האסלאמית, מוצא להורג בסרטון הבא שמופץ. הארגון האכזרי הוציא להורג בעבר נשים וילדים, אולם מעולם לא הוציא להורג אישה מערבית לעיני המצלמות.

לאחרונה דווח כי חברי דאע"ש דרשו כופר בסך 6 מיליון דולר מהרשויות האמריקאיות בתמורה לשחרור יתר השבויים האמריקאים שנותרו בידיהם. עם זאת, מדיניות הממשל בארצות-הברית מתנגדת לתשלום לטרוריסטים, וגורמים בממשל אף הזהירו את משפחות המוחזקים בידי הארגון שלא להעביר כסף לידיהם - כיוון שמדובר בעבירה על החוק. בעבר שחרר הארגון שבויים אירופאים לאחר שהועברו לידיו כספי כופר ממדינות שונות.

שבוי חמישי הוצא להורג בסרטון מחריד

אמש דיווחו אנשי ארגון דאע"ש שהאזרח האמריקאי, עובד הסיוע פיטר קסיג בן ה-26, הוצא להורג על-ידי הארגון בעריפת ראש. הסרטון שהופץ ברשתות החברתיות על-ידי הארגון, קשה לצפייה ואנו נמנעים מלהציג אותו. ניתן לראות בו את הצעיר האמריקאי, כמו ארבעת השבויים הקודמים, מוצא להורג בעריפת ראש על-ידי אדם לובש שחורים. כמו כן, מוצגים בסרטון עוד חיילים סורים רבים שראשיהם נערפו.

"אובמה, כלב המלחמה, היום אנו שוחטים את חייליו של בשאר, מחר נשחט את חייליך ובעזרת האל נסיים את מסע הצלב שלך", אמר המוציא להורג במהלך הסרטון. "כמו שהבובה שלך קמרון אמר, אנחנו נשחט את החיילים שלך ברחובות שלך".

קסיג נלכד על-ידי אנשי דאע"ש באוקטובר 2013 כשסיפק סיוע רפואי בדיר א-זור , במסגרת ארגון סיוע שהקים בעצמו. בשנת 2007 שירת קסיג בעירק, אך לאחר מכן הקים את הארגון וחצה את הגבול מטורקיה לסוריה. הוא המיר את דתו לאסלאם זמן קצר אחרי שנשבה, ושינה את שמו לעבדול אל-רחים. בסרטון הקודם של הארגון, בו הוצא להורג אלן הנינג הבריטי, הכריז "ג'ון הג'יהאדיסט" - שעל-פי דיווחים נפגע בתקיפה אמריקאית מאז - כי קסיג הוא השבוי הבא שראשו ייערף.

משפחתו של קסיג פרסמה בחודש שעבר קטעים ממכתב ששלח להם מן השבי - על מנת לנסות ולהביא לשחרורו. "כמובן אני מפחד למות, אבל החלק הקשה מכל הוא לא לדעת, לקוות, לתהות ולחשוב האם בכלל יש לי טעם לתקווה", כתב השבוי האמריקאי להוריו. "אני מצטער על כל מה שקרה ועל מה שכולכם עוברים שם בבית".

"אני מקווה שהמכתב הזה לא ייגמר לעולם, כך שאוכל להמשיך לדבר אתכם לנצח", המשיך קסיג. "דעו שאני אתכם, ואם אכן אמות, אני מניח שלפחות אתם ואני נוכל למצוא מפלט ונחמה בידיעה שהלכתי בניסיון לעזור לנזקקים ולהקל על סבלם".