שלמה אליהו ממנה את עמוס ספיר ליו"ר מגדל

מועד תחילת כהונתו של מר עמוס ספיר יחל עם אישור המינוי על ידי הממונה

שלמה אליהו / צילום: כפיר זיו
שלמה אליהו / צילום: כפיר זיו

לאחר שרצה למנות את המפקח לשעבר על הביטוח, פרופ' עודד שריג, לתפקיד יו"ר חברת מגדל ביטוח, במהלך שזכה לביקורת חריפה מהציבור ומהרגולציה, שלמה אליהו ממנה לתפקיד יו"ר חברת הביטוח שבשליטתו את מי שהיה צמוד לאורך שנים ארוכות למפקחת על הביטוח דורית סלינגר: עמוס ספיר, לשעבר יו"ר חברת הדירוג מעלות, שסלינגר ניהלה לאורך שנים.

מינויו של ספיר כיו"ר דירקטוריון מגדל ביטוח כפוף לאישור המפקחת על הביטוח, שהודיעה בעבר שתתנגד למינויו של שריג לתפקיד. בעקבות ההתנגדות של סלינגר וראשי האוצר, הודיעו אליהו ושריג לאחרונה על מינויו של המפקח לשעבר למנכ"ל אליהו אחזקות. נציין כי שלמה אליהו מכהן כיו"ר מגדל אחזקות הציבורית והוא אמור לעזוב את התפקיד בתוך כחצי שנה.

במגדל הודיעו עוד כי מועד תחילת כהונתו של ספיר יחל עם אישור המינוי על ידי הממונה. הוא מחליף בתפקיד את ענת לוין שכיהנה הן כמנכ"ל מגדל אחזקות והן כיו"ר מגדל ביטוח, ושפרשה ממגדל לאחרונה לאחר כהונה קצרצרה בתפקיד, שבאה לסופה בשל כמה מקרים של חוסר הסכמות עם משפחת אליהו.

ספיר פרש לאחרונה מדירקטוריון בנק לאומי, שם כיהן כדירקטור במשך כשלוש שנים והיה חבר בוועדות האשראי, לניהול סיכונים, לבחינת ניגודי עניינים, לאסטרטגיה ולבחינת תביעה. ואולם, תפקידו המרכזי בעבר היה יו"ר חברת הדירוג מעלות מאז נובמבר 1999 ועד אוקטובר 2009. באותן שנים הייתה דורית סלינגר מנכ"לית חברת הדירוג.

ספיר מחזיק בתואר ראשון בכלכלה וביחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, ובעל תואר שני ודורקטורט בהתמחויות במימון מאוניברסיטת קולומביה שבארה"ב.