קולפלנט קיבלה אישור פטנט באירופה לטכנולוגיית הליבה שלה

הפטנט מגן על אלמנטים בסיסיים בתהליך שעניינם דנ"א לביטוי אנזימים משמעותיים, החיוניים לתהליך ייצור הקולגן בצמח

יחיאל טל - מנכ"ל קולפלנט / צילום: איל יצהר
יחיאל טל - מנכ"ל קולפלנט / צילום: איל יצהר

חברת קולפלנט , העוסקת בפיתוח וייצור מוצרים רפואיים על בסיס קולגן רקומביננטי אנושי, קיבלה את הודעת משרד הפטנטים של האיחוד האירופאי להענקת פטנט נוסף באירופה. מדובר בהרחבה ועיבוי הקניין הרוחני של החברה, לפטנט המתייחס לשיטת ייצור הקולגן בצמחים.

הפטנט מגן על אלמנטים בסיסיים בתהליך שעניינם דנ"א לביטוי אנזימים משמעותיים, החיוניים לתהליך ייצור הקולגן בצמח. הפטנט הראשון של קולפלנט באירופה התקבל בשנת 2010 ומגן על עצם ייצור קולגן אנושי בצמח הטבק. השוק האירופאי הוא שוק היעד המיידי עבור שני מוצרים אשר בכוונת החברה להתחיל במכירות שלהם בשנת 2015.

החברה הודיעה לאחרונה כי השלימה את כל הליכי הפיתוח וההכנות והבדיקות הנדרשות לצורך ביצוע ניסויי קליני במוצר ה-Vergenix FG לריפוי פצעים כרוניים. הניסוי ב-Vergenix FG יחל החודש, יימשך מספר חודשים, כאשר תכנית קולפלנט היא לקבל עבורו אישור CE לשיווקו באיחוד האירופאי במהלך שנת 2015 ומיד לאחר מכן להתחיל במכירות.

הניסוי במוצר מתקדם נוסף של קולפלנט, Vergenix STR המיועד לטיפול בדלקות בגידים, מתוכנן להתחיל עד סוף שנת 2014, ובכוונת החברה לקבל גם עבורו אישור CE לשיווק באיחוד האירופאי במהלך 2015 ומיד לאחר מכן להתחיל במכירות. השוק המצרפי של שני המוצרים מוערך בכ-7 מיליארד דולר.

"אנו רואים בקבלת הפטנט הישג משמעותי מכיוון שהוא מעבה את הקניין הרוחני של קולפלנט ויוצר חסמי כניסה משמעותיים לתחום בו פועלת החברה", מסר יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט. "כפי שדיווחנו לאחרונה, קולפלנט תתחיל בשני ניסויים קליניים במוצרים המובילים שלה, ובמקביל תערך להגשת בקשות לקבלת אישורי CE למוצרים אלה ומסחורם כבר בשנת 2015. אנו מאמינים כי הצלחה בניסויים ותחילת מכירות יציפו ערך לבעלי המניות שלנו".