סכסוך עבודה במשק; ניסנקורן דורש 5,300 שקל שכר מינימום

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן דרש היום להעלות את שכר המינימום בכ-24%: "צמצום הפערים החברתיים זה המהות והתמצית של תפקיד ההסתדרות, ובשביל שינוי אמיתי צריך גם לזעזע" ■ תהיה שביתה כללית במשק בתוך 14 יום?

אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי
אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הכריז היום (ג') על סכסוך עבודה כללי במשק, בשל הדרישה להעלאת שכר המינימום, הפגיעה הנמשכת במרקם יחסי העבודה ודרישת ההסתדרות לצמצם תופעת עובדי הקבלן ולהעסיק אנשים עם מוגבלויות במגזר הציבורי. המשמעות - ההסתדרות תוכל לפתוח בשביתה כללית במשק בתוך שבועיים.

ניסנקורן דרש היום להעלות את שכר המינימום בכ-24% ל-5,300 שקל בחודש, לעומת 4,300 שקל בחודש כיום. כבר תקופה ארוכה שיו"ר ההסתדרות מנסה לקדם את העלאת שכר המינימום, כאשר לאחרונה הוא קיבל רוח גבית ממספר גורמים, במשק ובממשלה. בנוסף, מזה שבועות ארוכים מתנהלים סכסוכי עבודה במספר חזיתות, בין היתר בשירות המדינה, בביטוח לאומי, בדואר ובמספר חברות ממשלתיות

ניסנקורן אמר היום כי "צריך לעשות שינוי מהותי ולהעלות את האדם העובד מעבר לסף העוני. אני אומר את זה מיומי הראשון בתפקיד: צמצום הפערים החברתיים זה הסמל וזה הדגל שלנו. זה המהות והתמצית של תפקיד ההסתדרות, ובשביל שינוי אמיתי צריך גם לזעזע.

"לא צריך להתבייש להגיד את זה: השכר היום הוא שכר רעב. 5,300 שקל בחודש זה השכר המינימלי שצריך להיות פה וכל מי שמחפש לעלות במאה או במאתיים שקלים בשביל להגיד שהוא עשה, אבל לא באמת לעשות, לא פה. אם לא רוצים לעשות שינוי - אז בואו לא נעשה כלום, אבל אם עושים שינוי צריך לעשות שינוי אמיתי. זה נכון שצריך להתחשב במשק אבל צריך להתחשב גם באותם העובדים. אנחנו ניאבק ואנחנו נשפר ואנחנו נוציא מאות אלפי משפחות ממעגל העוני", אמר יו"ר ההסתדרות.

לדבריו, "אני לא רואה מישהו משרי הממשלה או מחברי הכנסת שמסוגל להתקיים חודש אחד מ-4,300 שקל. אני לא בטוח שזה יספיק להם לשבוע. חייבים לעשות שינוי - קודם כל בשביל אותו אדם עובד, אחר כך בשביל המשפחה שלו, בשביל החברה הישראלית ומדינת ישראל. מי שלא רואה שזאת הבעיה המרכזית של מדינת ישראל לא צריך להיות בהנהגת המדינה".

ניסנקורן סיכם: "700 אלף שכירים מרוויחים היום עד 4,300 שקל בחודש - 700 אלף משפחות. פערי ההכנסות והפערים החברתיים הם ליבת הבעיה - זה העוני האמיתי זה אי-השוויון האמיתי".

עלות העלאת שכר המינימום על פי האוצר
 עלות העלאת שכר המינימום על פי האוצר