קעקועים על בבושקה: תערוכת אמנות אורבנית בגלריית כולי עלמא

התערוכה, המציגה אמנות אורבנית בקנה-מידה זעיר, תנדוד מתל-אביב לברלין וללונדון

תערוכה קצרת-מועד המוצגת בגלריה של הבר התל-אביבי כולי עלמא מציגה מטריושקות - סדרות של בובות המתכנסות זו בזו ומכונות "בבושקות", על שם המקור הרוסי המסורתי שלהן - שציירו אמני גרפיטי ואמני קעקועים.

את השילוב בין אמנות אורבנית מסצנת האנדרגראונד לבובות העץ העדינות הגה ואצר MAS972, אמן גרפיטי ישראלי המתגורר בתל-אביב ומצייר כאן ובמקומות שונים בעולם. שאיפתו היא שהתערוכה תצא מכאן לנדודים בבירות גרפיטי כמו ברלין, לונדון ועוד.

"בחרתי במטריושקות בגלל שזו מדיה מאד מעניינת מהעולם הקלאסי הישן, המתחברת בתערוכה לעולם החדש, דרך אומנות הרחוב והגרפיטי ויוצרת במה מאוד רלוונטית לזמננו. כל אמן קיבל ממני סט של חמש בובות מטריושקה מעץ והיה צריך ליצור את יצירתו ללא הנחיות ספציפיות או כיוון מנחה ליצירה".

התוצאה היא כמה עשרות סדרות, שחלקן ברמה אמנותית מעולה, חלקן הומוריסטיות וסאטיריות. בכמה מהן ניתן לזהות את סגנונו המוכר של אמן רחוב זה או אחר, כמו עדי סנד, Dioz ואחרים, המופיע כאן בקנה-מידה ממוזער. באחרות יש מפגש מרתק בין קעקועי גוף לעבודת ציור על חומר כמו בעבודתה של Yuta אמנית קעקועים מחיפה, או בעבודות של אמנים מחו"ל שהצטרפו לפרויקט.

לצד המטריושקות, נמכרים מוצרי פופ כמו חולצות, מדבקות ואביזרים מודפסים, במחירים הנעים בין עשרות ל-250 שקל. גיוס הכספים מיועד לסייע לתערוכה לנדוד בעולם ולצרף יוצרים נוספים, מהקהילה הבינלאומית של אמני רחוב וקעקועים.

כולי עלמא, מקווה ישראל 13, תל-אביב (התערוכה מוצגת עד 21.11). www.babushkashow.com