"צוק איתן" חתך את הרווח התפעולי של פוקס בכמעט 70%

גם העלייה בהוצאות בעקבות הגידול בשטחי המסחר פגעה בתוצאות החברה ■ בתוך כך, פוקס מדווחת על שותפות חדשה עם חברת אמריקן איגל העולמית

הראל ויזל / צילום: אמיר מאירי
הראל ויזל / צילום: אמיר מאירי

מבצע "צוק איתן" והעלייה בהוצאות בעקבות הגידול בשטחי המסחר נטו השפיעו לרעה על ביצועיה של קבוצת פוקס . פוקס ספגה צניחה של 68.8% ברווח התפעולי ברבעון השלישי של השנה, שהסתכם ב-9.6 מיליון שקל בלבד (3.6% מהמכירות), לעומת רווח תפעולי של 30.7 מיליון שקל (11.9% מהמכירות).

עם זאת, בשל הכנסות מימון של 11.8 מיליון שקל, הרווח הנקי נשחק בשיעור נמוך יותר 14.1% והסתכם ב-18.1 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 21.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה העליונה רשמה הקבוצה עלייה של 3.1% במכירות, שהסתכמו ברבעון ב-264.9 מיליון שקל. פוקס, כמו חברות אחרות, נאלצה להגביר את המבצעים, והדבר בא לידי ביטוי בירידה בשיעור הרווח הגולמי מ-58.4% ל-58%, אם כי חלק מהירידה קוזז בירידה בשער החליפין של הדולר.

הוצאות המכירה והשיווק זינקו ב-20.7% ל-147 מיליון שקל, שהיוו 55.5% מהמכירות, לעומת שיעור של 47.4% מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד. בפוקס אומרים כי העלייה בהוצאות נובעת בעיקר מגידול בשטחי המסחר וגידול בהוצאות הפרסום עקב השקת רשת החנויות The Children's Place.

מנכ"ל ומבעלי השליטה בקבוצת פוקס, הראל ויזל, אמר היום (ג') עם פרסום הדוחות כי "אילולא חודשיים של מבצע 'צוק איתן', היינו עומדים בכל תוכניות העבודה שלנו".

שותפות חדשה עם אמריקן איגל

בתוך כך, קבוצת פוקס מדווחת על שותפות חדשה עם חברת אמריקן איגל העולמית. החברה העולמית החליטה לממש את זכותה לרכוש מחצית מפעילות המותג בארץ, הכוללת גם את פעילות מותג ההלבשה התחתונה Aerie, וכן להרחיב את שיתוף-הפעולה עם קבוצת פוקס למדינות סקנדינביה.

החברה העולמית תשלם לפוקס מחצית מעלות ההשקעה שלה במותגי אמריקן איגל וכן מחצית משווי מלאי הפעילות, והרעיון הוא שהפעילות עם מותגים אלה בארצות סקנדינביה תהיה משותפת לצדדים.

במסגרת זו מתחייב הראל ויזל לשמש כמנהל הפעילות למשך שנתיים לפחות, ואם לא, ישמש כיועץ. כמו כן, הוא מתחייב לשפר את תנאי הסחר של הפעילות בישראל.

לפי ההסכם בין הצדדים, אם בתוך 90 ימים לא יושלם המשא-ומתן לכדי הסכם, ההסכם הנוכחי של פוקס עם אמריקן איגל יישאר ללא שינוי. ויזל אומר כי הסכם זה הוא הבעת אמון ענקית בקבוצה ובדרך ניהולה.

בפעילותה של פוקס בישראל בתחום האופנה ואופנת הבית - הכוללת את פוקס, אמריקן איגל, The Children's Place ופוקס הום - ספגה הקבוצה צניחה של 87% ברווח התפעולי שהסתכם ב-2.5 מיליון שקל בלבד - שיעור של 1% מהמכירות, וזאת לעומת רווח תפעולי של 19.2 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2013, שהיווה שיעור של 8.1% מהמכירות.

רשת ללין, שפוקס מחזיקה במחצית ממניותיה, שמרה באופן יחסי על המכירות ברבעון (ירידה של 1.3% בלבד), אולם הרווח התפעולי נשחק ב-25% והסתכם ב-5.8 מיליון שקל ברבעון. בהתאם שיעור הרווח התפעולי ירד מ-20.1% ל-15.3%.

פעילותה של פוקס באמצעות המותגים סקס ובילבונג הניבה ברבעון רווח תפעולי של 6.8 מיליון שקל, לעומת 8.5 מיליון שקל - ירידה של 19.5%.

בפעילותה של פוקס בחו"ל נמשכת מגמת השחיקה במכירות, ואלה ירדו ברבעון ב-36% והסתכמו ב-12.8 מיליון שקל בלבד. המכירות במגזר זה הניבו רווח תפעולי של 2.7 מיליון שקל - כמחצית מהרווח שנרשם בפעילות ברבעון המקביל אשתקד.

בקבוצה אומרים כי הירידה מהמכירות בחו"ל נבעה מירידה נטו במכירה ללקוחות קיימים וכן מירידה בשער החליפין הממוצע של השקל מול הדולר.

תוצאות פוקס
 תוצאות פוקס