"ביום הראשון שלי כמנכ"ל משרד רה"מ הנהג ביקש ממני כבלים"

הראל לוקר, מנכ"ל משרד רה"מ הפורש: "ראש הממשלה בחר לפני 3 שנים אדם חסר ניסיון לחלוטין, שבא מהמגזר העסקי ומכיר את הממשלה מהצד השני כלקוח של הממשלה. זה מראה כמה הוא מעריך את המגזר העסקי"

הראל לוקר / צילום: תמר מצפי
הראל לוקר / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל משרד ראש הממשלה הפורש הראל לוקר, התייחס הבוקר (ה') בוועידת התעשיה המתקיימת במלון הרודס באילת לפרישתו: "אתמול הודעתי לראש הממשלה שאני מסיים את תפקידי אחרי 3 שנים. זה לא יקרה כל-כך מהר, אני עדיין מנכ"ל המשרד".

לוקר התייחס לטענות התעשיינים כי הממשלה מקשה עליהם בהקשחת רגולציה: "ראש הממשלה בחר לפני 3 שנים אדם חסר ניסיון לחלוטין, שבא מהמגזר העסקי ומכיר את הממשלה מהצד השני כלקוח של הממשלה. הבחירה של ראש הממשלה בי והגיבוי שנתן לי במשך 3 שנים רק מראים לכם כמה שנתניהו מעריך את המגזר העסקי. מעריך תעשיינים שמחוללים צמיחה ושמייצרים מקומות עבודה".

לוקר סיפר כי "ביום הראשון שלי בתפקיד לפני 3 שנים הגיע נהג לקחת אותי מהבית, לא הכרתי אותו. כולי נרגש לקראת ישיבת הממשלה הראשונה שלי פתחתי לו את דלת הבית בשבע בבוקר עם חליפה, והוא אומר לי, 'אדוני המנכ"ל אני דובצ'ק הנהג שלך. אולי יש לך כבלים? הרכב לא מניע'. אמרתי לעצמי אלוהים ישמור, לאן הגעתי, זאת הממשלה?

"אבל עם כל הביקורת של כולם על הממשלה מצאתי שאנשי הממשלה ציונים חרוצים ויכולים למלא כל תפקיד במגזר הציבורי או הפרטי".