דיווח: בשל המצב - סכנה לביטול ההסכם בין "לוויתן" לירדן

העסקה, המוערכת בכ-15 מיליארד דולר, לא מקובלת על רבים בציבור הירדני ■ "אשוב לרכב על חמור ולחמם את ביתי עם עצים לפני שאשקול לקבל גז מישראל"

קידוח לוויתן אסדה / צלם: אלבטרוס, צילומי אוויר
קידוח לוויתן אסדה / צלם: אלבטרוס, צילומי אוויר

הסכם הגז בין נובל אנרג'י לירדן נמצא בסכנת ביטול, על רקע התנגדות רבה בירדן לרכוש גז ממאגר "לוויתן". זאת, בשל המתיחות הגוברת בין ישראל לפלסטינים. כך מדווח היום (ה') "פייננשל טיימס".

על פי בכירים ירדנים, עם זאת, ההסכם עומד בעינו. לפני כחודש צוטט שר האנרגיה הירדני, בראיון לסוכנות הידיעות "רויטרס", באומרו כי ירדן מתעתדת להשלים עד אמצע החודש הנוכחי את חוזה הגז מול נובל אנרג'י.

מוחמד אל-מומאני, שר המידע הירדני, אמר כי "הסכם השלום בין המדינות אחראי לכל מני יחסים. אם ההסלמה תמשיך, כל מני שיתופי פעולה עלולים להיות מושפעים מכך".

מנגד, חבר פרלמנט ירדני, יחיא מוחמד אל-סעוד, אמר כי "הירדנים לא מוכנים לקבל את ההסכם הזה. אשוב לרכב על חמור ולחמם את ביתי עם עצים לפני שאשקול לקבל גז מישראל".

בספטמבר, נזכיר, נחתם מזכר הבנות בעמאן בין חברת החשמל הירדנית לחברת נובל אנרג'י המפעילה את המאגר. משך ההסכם הוא ל-15 שנה ובמהלכו יספקו שותפי לוויתן גז טבעי בכמות שנתית שבין 3 ל-4 מיליארד מטר מעוקב (BCM), שהם כ-45 BCM במצטבר על פני תקופת ההסכם. היקף העסקה מוערך בכ-15 מיליארד דולר.