מנהל רשות החברות: הפרטת תעש מתקדמת כמתוכנן

בקרוב המדינה תעמיד את תעש למכירה והיו"ר אודי אדם אומר: "המטרה היא למקסם את ערך החברה"

אורי יוגב / צילום: איל יצהר
אורי יוגב / צילום: איל יצהר

"ההפרטה של התעשייה הצבאית (תעש) מתקדמת במתוכנן", כך אומר מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב בתום ביקור שעשה בסוף השבוע במתקני החברה שברמת השרון. רשות החברות עתידה לפרסם בתחילת השנה קריאה שמשמימה משקיעים פרטיים להתחרות על רכישת החברה הביטחונית, שנמצאת כיום בבעלות מלאה של הממשלה. עם השלמת הליכי ההפרטה, תועתק פעילות החברה לנגב תוך פינוי קרקעות יקרות שהיא מחזיקה כיום בשרון.

במהלך הביקור קיבל יוגב מיו"ר החברה, האלוף (במיל') אודי אדם והמנכ"ל, אבי פלדר סקירה מקיפה אודות פורטפוליו המוצרים של תעש, על המבנה הארגוני החדש של החברה ונמסר לו עדכון על אופן ההתקדמות של תהליך הפרישה מרצון של מאות מעובדיה- במסגרת ההסדרים שהושגו לקראת ההפרטה הצפויה בין נציגי העובדים, ההסתדרות, ומשרדי הביטחון והאוצר ואושרו בממשלה. לדברי ראשי החברה, מאז שהחל התהליך לפרישת העובדים משורות החברה, מפרשו ממנה מאות ועד סוף השנה מספרם יגיע לכ-700. במהלך השנה הבאה צפויים לפרוש משורות החברה עוד מאות עובדים.

לדברי יו"ר החברה, אדם "המטרה של החברה היא למקסם את ערכה והיא ממשיכה לפעול להגדלת צבר ההזמנות שלה והמשך הפיתוח של מערכות לחימה וטכנולוגיות מתקדמות". המנכ"ל פלדר אמר ליוגב כי צבר ההזמנות של תעש לשנים הבאות עומד על כ-8 מיליארד שקל וכי 80% ממערכות הנשק שהיא מוכרת - פותחו אך בשנים האחרונות ובאופן שהן עונות לצרכים של שדה קרב עדכני.

על פי הערכות שהעלו בעבר גורמים בחברות הביטחוניות, המדינה תוכל למכור את תעש בכ-2.5 מיליארד שקל. במסגרת תכנית ההפרטה, פעילות מסווגת של אחת היחידות של תעש הופרדה ממנה - והיא תיעשה במסגרת של חברה ממשלתית חדשה שתוקם, בשם תומר מערכות וזאת כדי להגן על אינטרסים ביטחוניים חשובים של המדינה.