זאת ההשקעה שהניבה לאיש העשיר ברוסיה רווח של 500%

אלישר אוסמאנוב, שהונו נאמד בכ-18.5 מיליארד דולר טען בראיון ל-CNBC כי ההשקעה שלו בקבוצת עליבאבא הניבה לו תשואה עצומה ■ המיליארדר הרוסי החליט לצמצם את החזקותיו בחברות טכנולוגיה מערביות ולהשקיע בחברות סיניות

אלישר אוסמאנוב / צלם: רויטרס
אלישר אוסמאנוב / צלם: רויטרס

ההחלטה של האיש העשיר ברוסיה אלישר אוסמאנוב להשקיע בחברות סיניות התבררה כמוצלחת במיוחד. אוסמנוב השקיע מוקדם יותר השנה בחברת עליבאבא וטען בראיון ל-CNBC כי השקעה זו הניבה לו תשואה של יותר מ-500% עד כה.

ההשקעה של אוסמאנוב בעליבאבא היא פרטית, והאיש העשיר ברוסיה שהונו נאמד בכ-18.5 מיליארד דולר, מסרב לפרט מה הסכום המקורי שאותו השקיע בקבוצה הסינית. אולם, כאשר נשאל מה התשואה שהניבה לו השקעה זו עד כה הוא השיב שלהערכתו יותר מ-500%.

ההנפקה של ענקית המסחר המקוון עליבאבא בספטמבר השנה הייתה ההנפקה הגדולה ביותר בהיסטוריה. הקבוצה הסינית גייסה 25 מיליארד דולר והמניה שלה הספיקה לזנק מאז ב-38% (כאשר שהתה בשיא). ג'ק מא, מייסד עליבאבא טען בעבר כי "ההשקעה של אוסמאנוב לא הייתה גדולה מאוד אך גדולה מספיק בשבילנו".

מנהל חברת ההשקעות של אוסמאנוב, USM Advisors תיאר ל"בלומברג" מוקדם יותר השנה כיצד המיליארדר הרוסי החליט לצמצם את השקעותיו בחברות טכנולוגיה מערביות ולהתמקד בחברות הסיניות. כחלק מאסטרטגיה זו אוסמאנוב חיסל כמעט לחלוטין את ההחזקות שלו בפייסבוק ורכש מניות של עליבאבא ויצרנית הסמארטפונים הסינית Xiaomi, לגביה הוא טען כי היא תהפוך בעתיד לענקית טכנולוגיה.