פרושאור למדינות אירופה באו"ם: "מאשים אתכן בצביעות"

שגריר ישראל בעצרת הכללית, בדיון השנתי על הפלסטינים לציון כ"ט בנובמבר: "מדינות אירופה, מעולם לא עמדתן לצידנו ואיננו מופתעים מכך שאינכן עומדות לצידנו גם עכשיו"

בנאום נרגש בעצרת הכללית של האו"ם, בדיון השנתי שמקיים הארגון על הפלסטינים לציון כ"ט בנובמבר, מתח שגריר ישראל רון פרושאור ביקורת קשה על מדינות העולם, ובמיוחד מדינות אירופה, בגין היחס הצבוע שלהן כלפי ישראל.

בתגובה על נאום של סגנית שרת-החוץ של שוודיה, שבו היא גינתה את מדיניות ישראל כלפי הפלסטינים, אמר פרושאור: "אתן, מדינות אירופה, לא עמדתן מעולם לצידנו, ואנו איננו מופתעים מכך שאינכן עומדות לצידנו גם עכשיו. אין אף ישראלי אחד שנותן אמון באמירות החלולות שלכן על ביטחון ישראל".

"ישנה רק מדינה אחת, שתמכה בנו לאורך כל הדרך, וזו ארה"ב", המשיך פרושאור. "אתן, מדינות אירופה, נכשלתן. נכשלתן בשנות ה-40. נכשלתן כאשר ישראל עמדה לבדה במערכה ב-1973. אתן נכשלות גם היום בסיוע למדינת ישראל. כל פרלמנט אירופי שמכיר במדינה פלסטינית באופן חד-צדדי נותן לפלסטינים פרס בצורת מדינה, ובכך מפנה פרלמנט כזה את גבו לשלום".

בפנותו למדינות אירופה, שאל השגריר את הביטוי "אני מאשים" (J’accuse) במאמרו של אמיל זולא, מ-1898, שבו גינה הסופר הצרפתי את העוול שגרם הממסד הצרפתי לקצין היהודי אלפרד דרייפוס.

"אני מאשים", קרא פרושאור. "אני מאשים אתכן בצביעות. אני מאשים אתכן בכך שאתן דורשות מישראל לעמוד בסטנדרטים שונים מאלה שנדרשים מכל מדינה אחרת. אני מאשים אתכן בכך שאתן משלמות מס שפתיים על זכות ישראל להגן על עצמה, אך בפועל אתן מתעלמות מכך לחלוטין. אני מאשים אתכן במתן לגיטימציה לאלה שמבקשים להשמידנו".

"בואו נודה באמת", המשיך השגריר. "הסכסוך במזה"ת מעולם לא עסק בהקמת מדינה פלסטינית. הוא עסק תמיד בלגיטימיות של קיום מדינה יהודית. בין 193 הדגלים המתנוססים מול בניין האו"ם, תמצאו רק דגל אחד שעליו מגן דוד. ישנה רק מדינה קטנה אחת ששיכת לעם היהודי. אך מדינות רבות מאמינות שמדובר בדגל אחד יותר מדי. הדיון הזה בעצרת לא מתנהל למען השלום או למען הציבור הפלסטיני. מטרתו היא אחת: לתת במה להתנגחות אנטי-ישראלית".