הדולר היציג נותר יציב ברמה של -3.863 שקלים

האירו התחזק בכ-0.2% ל-4.8 שקלים ■ בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית לדצמבר ללא שינוי על 0.25%

קרנית פלוג / צילום: איל יצהר thinkstock
קרנית פלוג / צילום: איל יצהר thinkstock

יום אחרי שבנק ישראל הותיר את הריבית במשק ללא שינוי על 0.25%, הדולר היציג נותר יציב מול השקל ברמה של 3.863 שקלים, ירידה של פחות מ-0.1%. האירו התחזק בכ-0.2% ושערו היציג נקבע על 4.8 שקלים.

בעולם הדולר מתחזק בכ-0.2% מול האירו והליש"ט ל-1.2417 ו-1.5673 דולר בהתאמה. זאת לאור נתוני הצמיחה החיוביים שפורסמו היום בארה"ב והצביעו על קצב צמיחה שנתי של 3.9% ברבעון השלישי של השנה. מול הין הדולר נחלש בכ-0.25% ל-118.02 ין.

אתמול, נזכיר, הדולר זינק ב-0.8% וננעל בשער יציג של 3.864 שקלים, בעוד האירו ירד בכ-0.3% ושערו היציג ננעל על 4.793 שקלים. הרקע לזינוק אתמול - הורדת תחזית האשראי של ישראל על ידי סוכנות הדירוג פיץ' מ"חיובית" ל"יציבה" (דירוג האשראי נותר ברמה של A).

אתמול בנק ישראל הותיר את הריבית לדצמבר ללא שינוי בהתאם לציפיות המוקדמות בשוק, והעריך כי התחזקות הדולר מול השקל תתרום להחזרת האינפלציה ליעד הממשלתי של 1%-3% וכן תתמוך בגידול ביצוא. לפי ההודעה, הבנק לא התרגש מהירידה ב-0.4% בתמ"ג ברבעון השלישי ואמר כי מדובר בתוצאה של מבצע "צוק איתן" שמאז השפעותיו כבר נחלשו. בבנק מזהים כי המשק חוזר לצמוח בקצב שנתי של כ-2.5%.

היום יפורסם בארה"ב נתון התמ"ג ברבעון השלישי, שצפוי להצביע על האטה מסוימת בקצב הצמיחה של הכלכלה האמריקאית. לפי התחזיות, התמ"ג יצמח ב-3.2% לעומת צמיחה של 3.5% ברבעון הקודם.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי לא ניתן היה לזהות בהודעת בנק ישראל מאתמול הקצנה ברטוריקה שרומזת על הרחבה כמותית. הבנק שמר על הנוסח הלא מחייב שבו נקט בחודש שעבר, לפיו הבנק "יבחן את הצורך בשימוש בכלים שונים". לדבריהם, התערערות היציבות הפוליטית בישראל רק מוסיפה לסנטימנט השלילי כלפי השקל ולפגיעה באמון של המשקיעים בהנהגה הפוליטית-כלכלית.

במט"ח 24 סבורים, כי "3.9 שקלים לדולר מסתמנת כנקודה ריאלית וקרובה מתמיד, ואז הדרך ל-4 שקלים תהיה ממש מעבר לפינה". לדבריהם, "הפיגור והיחלשות השקל שיצרו תחנות משמעותיות, החל מצוק איתן, צמיחה שלילית של 0.4%, ונעיצה אחרונה של הורדת דירוג האשראי - מביאים את הסוחרים לטווח הארוך להמשיך במגמת הרכישות הפרו דולריות ולחזק את מעמדם במגמה אינטנסיבית".