גאדג'טים: Vec של ZTE - סמארטפון עם הרבה פשרות

ה-Vec הוא סמארטפון המתאים לצרכנים שלא מחפשים את המכשיר עם יכולות העיבוד הכי חזקות או מצלמה איכותית ■ הוא מציע מסך טוב, סוללה חזקה ומראה דק, מה שהופך אותו למוצר סביר מאוד ביחס לרמת המחיר שלו

בזמן שיצרניות הסמארטפונים הגדולות בשוק המקומי משיקות מכשירים ב-3,000 ואפילו ב-4,000 שקל, קטגוריית הסמארטפונים עד 2,000 שקל ממשיכה לפרוח. בתקופה האחרונה אנחנו רואים יותר ויותר סמארטפונים המציעים יכולות טובות, במחיר שלא דורש לרוקן את חשבון הבנק. יצרנית הסמארטפונים הסינית ZTE עדיין לא זכתה לפופולריות גבוהה בישראל, למרות שהיא פועלת כאן כבר יותר משנתיים. דגם Vec הוא מוצר שיכול לעזור לה לשנות במעט את המצב הזה.

מסך: המסך מגיע בגודל 5 אינץ', האיכות והצבעים בצג נראים טוב, הרזולוציה היא HD וההתמודדות עם אור שמש בסך הכל יפה.

עיצוב: ה-Vec מגיע בעיצוב דק של 7.8 מ"מ ומשקל של 130 גרם. התחושה מעט פלסטיקית, אך נעים לאחוז בו. גב הסמארטפון קיבל עיטורים מחוספסים שמקנים לו מראה מעט יותר אלגנטי.

ממשק: מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסת קיטקט (4.4.2), כאשר ZTE כמעט שלא ביצעה בה שינויים, למעט אקולייזר של חברת דולבי, מקלדת מסוג TouchPal המאפשרת הקלדה בהחלקת האצבע (לא התרשמנו ממנה לטובה) או גישה מהירה לאפליקציות דרך מסך הנעילה.

חומרה: מהירות התגובה של ה-Vec סבירה. לפעמים הוא מגמגם, גם כשלא מריצים עליו מספר אפליקציות במקביל. לעיתים רחוקות, נתקלנו במצב שהמסך קפא לכמה שניות כאשר הוא היה סגור. המעבד של הסמארטפון מרובע ליבות במהירות 1.2 ג'יגה הרץ של חברת קוואלקום. הזיכרון עומד על 1 ג'יגה, נפח האחסון על 16 ג'יגה (ללא אפשרות הרחבה). אין NFC, אבל יש תמיכה בתקשורת סלולרית דור 4.

סוללה: הסוללה עושה עבודה טובה, כאשר היא מחזיקה עד שעות הלילה המאוחרות מאוד. הקיבולת היא 2300 מיליאמפר.

מצלמה: 13 מגה פיקסל עם פלאש, אבל תוצאות הצילום נמוכות מאוד והצבעים דהויים.

בשורה התחתונה: ה-Vec הוא סמארטפון המתאים לצרכנים שלא מחפשים את המכשיר עם יכולות העיבוד הכי חזקות או מצלמה איכותית. הוא מציע מסך טוב, סוללה חזקה ומראה דק, מה שהופך אותו למוצר סביר מאוד ביחס לרמת המחיר שלו (כולל שנתיים אחריות).

מחיר: 1,500.

ציון: 8.