זועבי: "יש עריצות; לח"כים יש תלונות נגדי? שיפנו למשטרה"

נדחה הדיון ב"חוק חנין זועבי" עקב ערר שהגישה ציפי לבני ■ זועבי בגל"צ: "רוצים לפסול אותי בגלל דעותיי" ■ "אני רוצה שיגנו גם את הרג 2,000 הפלסטינים החפים מפשע בעזה, ואת העבירות של ישראל נגד החוק הבינ"ל"

נדחה הדיון בהצעת החוק שזכה לכינוי "חוק חנין זועבי", שיאפשר לכנסת להדיח אחד מחבריה אם הוא הביע תמיכה במדינת אויב או בארגון טרור נגד קיומה של מדינת ישראל, או שיפעל נגדה, או שיתמוך במאבק מזוין נגדה.

מדובר בתיקון לחוק שיאפשר לכנסת ברוב של 61 ח"כים סמכות לפסול את כהונתו של ח"כ כזה. החוק אמור היה לידון היום (ד') במליאה אבל הדיון נדחה עקב ערר שהגישה שרת המשפטים ציפי לבני, שיחייב העלאת החוק להצבעה בממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע תמיכה בהצעת החוק.

החוק הוגש על ידי ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) וחתומים עליו עוד 27 ח"כים מסיעות העבודה, יש עתיד, התנועה, ש"ס, יהדות התורה, הליכוד והבית היהודי.

הצעת החוק שכוונה בעיקר נגד ח"כ חנין זועבי (בל"ד) הגיעה בעקבות דבריה של זועבי נגד המדינה ובינהם סירובה לכנות את רוצחי שלושת הנערים כטרוריסטים ותמיכה של זועבי במאבק מזוין, לכאורה, של הפלסטינים נגד ישראל. סגנית שר הפנים ח"כ פאינה קירשנבאום אמרה היום בראיון לגל"צ, כי "לא מדובר בימין או שמאל. ח"כ זועבי אינה מייצגת את ערביי ישראל אלא את חמאס והתנועה האיסלאמית".

גם ח"כ זועבי התראיינה היום לגל"צ, ואמרה כי "החוק הוא טיפשי ומיותר, הוא הופך את הכנסת לבית דין שמטיל עונשים. אם יש לחברי הכנסת או לכל אחד אחר טענה נגדי, שיפנו למשטרה וליועמ"ש. אני יודעת שלא עברתי על החוק".

לדברי זועבי, בהצעת החוק הזו "נפרץ הסכר של הדמוקרטיה. רוצים לפסול ח"כ בגלל הדעות שלו - יש בתי משפט ויש כנסת, הח"כים הם פוליטיקאים שיש להם עמדות סותרות לשלי והצעת החוק רוצה לתת להם את הזכות להעמיד אותי לדין ולשפוט אותי".

עוד היא אמרה: "יש אווירת עריצות כאן. החוק הזה פוגע בכל הכוח של האופוציזיה והופך את הדמוקרטיה למס שפתיים. חופש הביטוי הוא לא רק להגיד דברים שבקונצנזוס, מדובר במאבק למען הדמוקרטיה, מאבק מבורך ואני פועלת לטובתו".

המראיין רזי ברקאי אמר לח"כ זועבי: "את כל הזמן בודקת את הגבולות. אמרת שאת תומכת במאבק מזוין במדינת ישראל, לא הסכמת לכנות את רוצחי הילדים טרוריסטים ואת עדיין לא מוכנה לכנותם כך. אם היית מתחילה לאסוף כספים לצורך פעילות החמאס, זה גם היה נחשב בעינייך לתמיכה במאבק לדמוקרטיה?

זועבי השיבה: "לא כולם מכירים את המצע של בל"ד. המצע הזה עמד בפני ביהמ"ש העליון 3 פעמים בהצלחה. אנחנו מגנים אלימות והרג כל אזרחים חפים מפשע, אבל גם עומדים בעוצמה למען הזכות למאבק. רזי, אני רוצה שיגנו גם הרג פלסטינים חפים מפשע, שיגנו את הרג 2,000 הפלסטינים החפים מפשע בעזה, ואת העבירות של ישראל נגד החוק הבינ"ל".

לסיכום, זועבי נשאלה על הביקור שלה השבוע במשחק הכדורגל הטעון בין בית"ר ירושלים לבני סכנין, שבו נצפתה זועבי יושבת ביציע הכבוד של סכנין עם צעיף של הקבוצה. לדבריה, אני לא אוהדת כדורגל ובד"כ לא צופה במשחקים, אבל במקרה הזה נהניתי מאוד מהמשחק (בני סכנין ניצחו)".