רשת אמריקן איגל תחתוך מחירים עד 30%

המחירים יעודכנו החל מחודש ינואר הקרוב ■ אסי ויזל, סמנכ"ל הפיתוח של קבוצת פוקס: "הרווח הגולמי יישאר אותו רווח אבל המחיר הראשוני יהיה יותר הגון וראוי"

רשת אמריקן איגל ישראל, שבבעלות קבוצת פוקס, בדרך להורדת מחירים: ל"גלובס" נודע, כי בכוונת הרשת להוזיל את מחירי המחירון של הביגוד והאקססוריז הנמכרים ברשת בשיעור של עד 30%. ההוזלה תחול כבר מקולקציית הקיץ הקרובה שצפויה להיכנס לחנויות החל מחודש ינואר הקרוב.

בכך מבקשת הרשת בישראל לשפר את תדמית המחיר של המותג, מתוך הערכה כי המהלך יגדיל את קהל הלקוחות של הרשת וגם יוביל לצמיחה אורגנית במכירות ללקוחות הקיימים.

את המהלך הנוכחי החלה הרשת בישראל לפני כשלושה חודשים כפיילוט בתחום הג'ינסים. הרשת הוזילה את מחירי המחירון של הג'ינסים מ-270-300 שקל, למחיר של 199-229 שקל לג'ינס - הוזלה של 24% עד 26%. מאז הורדת המחיר, מכירות הגי'נסים ברשת עלו בצורה משמעותית ולכן הוחלט להרחיב את הורדת המחיר לכלל המוצרים ברשת.

"יהיו פחות פיקים במכירות"

בעולם, שיטת המכירה של המותג אמריקן איגל מתבססת על מבצעי מכירה יומיומיים. כמעט אין שבוע בסניפי הרשת בארה"ב שבו לא מוצעים לצרכן מבצעי מכירה. עד כה פעל המותג גם בשיטה זו בישראל, ומבצעי המכירה התחלפו בכל פעם מחדש.

לדברי אסי ויזל, סמנכ"ל הפיתוח של קבוצת פוקס ומי שייכנס בקרוב לתפקיד מנכ"ל רשת פוקס ישראל, המהלך הנוכחי ישפר את תדמית המחיר, אך לא יפגע ברווח הגולמי. "כבר בקולקציית הקיץ תהיה הוזלה של 30% באמריקן איגל. הרושם הראשוני והתמריץ הראשון של הצרכן נקבע כשהלקוח מרים פריט ומסתכל בתג המחיר שעליו. כשאתה מתחיל בנקודה הזאת, יותר קשה לך לספר ללקוח לאחר מכן על המבצעים. בסופו של דבר, הרווח הגולמי יישאר אותו רווח אבל המחיר הראשוני יהיה יותר הגון וראוי".

- מה זה יעשה למותג?

"המותג עובד מאוד חזק. החלוקה תהיה שנפח המכירות יהיה יותר גבוה גם בתחילת העונה ובכלל, חלוקת המכירות תהיה יותר שטוחה ועם פחות פיקים. זה לא שלא יהיו מבצעים, אבל המבצעים יהיו פחות אגרסיביים. למי אנחנו מוכרים? המותג מאוד נחשק אצל הצעירים והורדה כזאת תוביל לכך שיותר צעירים יוכלו לקנות".

המהלך של אמריקן איגל צפוי להשפיע גם על רשתות האופנה האחרות, מכיוון שהוא עלול ליצור פער משמעותי לטובת אמריקן איגל, לפחות בתחילת העונה. ומה באשר למחירים ברשת פוקס?

על כך אומר ויזל: "בפוקס אנחנו כבר במחירים אטרקטיביים מאוד בתחילת העונה. מעונת הקיץ הקודמת התחלנו להעמיק את האטרקטיביות של מוצרי קידום המכירות שלנו.

"בכל אחת מהמחלקות בחנות יש לפחות שלושה-ארבעה מוצרים הנמכרים במחירי 'פורמושן' המוצבים במרכז החנות. כך למשל, היום את יכולה למצוא סווטשירט מודפס לגבר ב-59 שקל לפני הנחה. במבצע שעשינו 'קנה 2 קבל 2', אנשים שילמו 30 שקל לסווטשירט".

- מה יקרה לפער המחירים של המותג בהשוואה לפוקס, לאחר ההוזלה באמריקן איגל?

"הפער יצטמצם, אבל עדיין יהיה פער של כ-20%".