כלל תעשיות מנהלת מו"מ לשיפור מבנה החוב שלה

פורסם בתקשורת, כי כת"ש מבקשת ללוות 2-1.5 מיליארד שקל לצורך רכישת איגרות החוב שלה או מחיקתן של חברות מוחזקות

חברת ההשקעות בתעשייה ובטכנולוגיה כלל תעשיות (כת"ש) מנהלת משא ומתן עם מספר גופים פיננסיים לצורך ארגון מחדש של מבנה החוב שלה. היום פורסם בתקשורת, כי כת"ש מבקשת ללוות 2-1.5 מיליארד שקל לצורך רכישת איגרות החוב שלה או מחיקתן של חברות מוחזקות. כת"ש, שמניותיה כבר אינן נסחרות בבורסה, פרסמה היום בדיווח, כי היא עושה זאת על רקע "בחינת האפשרויות העומדות בפניה להתמודדות עם השלכות החוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות".

בחברה מציינים, כי נכון למועד זה טרם גובש מתווה פעולה סופי על ידי החברה לצורך התמודדות עם השלכות חוק הריכוזיות, ובהתאם טרם התקבלו אצלה החלטות כלשהן.

בקופת כת"ש היו בסוף הרבעון השלישי מזומנים והשקעות לטווח קצר בהיקף של כ-1.4 מיליארד שקל. כלל תעשיות מנוהלת על ידי אבי פישר ונמצאת בשליטתו של לן בלווטניק. בפירמידת ההחזקות יש מספר "שכבות", וחוק הריכוזיות שנולד על בסיס המלצת הוועדה להגברת התחרותיות במשק, קבע שיש לצמצם את מספרן. את הפירמידה אפשר "לקפל" על ידי רכישת החזקות הציבור בחברה. בין החברות, שבהן מחזיקה כת"ש נמצאות נייר חדרה, קבוצת גולף, כת"ב שמחזיקה בעצמה במספר חברות, וכן חוגלה קימברלי, תעבורה, יפאורה ואחרות.