השבי בקמבודיה: עדי עזרוני על החוויה ששינתה את חייה

בשיא ההצלחה עזבה כוכבת ערוץ הילדים את הארץ וחתכה לניו-יורק - לא בשביל לפצוח בקריירת משחק, אלא בשביל להפיק ■ היא הקימה את חברת ההפקות Spring Pictures יחד עם מנדי תג'ר ברוקי, ונקלעה לחוויות קיצוניות שהותירו בה צלקת ■ מיוחד ל"ליידי גלובס"

עדי עזרוני  / צילום: שי יחזקאל
עדי עזרוני / צילום: שי יחזקאל

עדי עזרוני, שהקימה חברת הפקות סרטים מצליחה בניו-יורק, מספרת בראיון ל"ליידי גלובס" על ההצלחה, התעשייה וגם על האירוע המכונן של חייה: "הסרט הראשון שלי כמפיקה צולם בקמבודיה. עם תחילת הצילומים, החלו להגיע איומים מפורשים על חיינו, אנשי הצוות, ונאלצנו לפעול תחת מעטה כבד של אבטחה. כ-40 שומרי ראש עם קלצ'ניקובים שמרו עלינו בכל רגע נתון. אבל האירוע המכונן התרחש כשכבר היינו בשדה התעופה, בדרך הביתה.

"לפני העלייה למטוס נעצרתי על-ידי משטרת ההגירה הקמבודית, בעוד שאר חברי הצוות קיבלו אישור מעבר. היו איתי מזוודות עמוסות בציוד תאורה וקלטות של חומר הגלם לסרט. הוציאו נגדי צו מעצר, ולמעשה הפכתי לשבויה. זה סיפור שהותיר בי צלקת, וכמעט שגרם לי לוותר על המקצוע. הייתי בת 25, בהפקה ראשונה, ולא ידעתי איך הדברים יתפתחו. אחרי הכול, מדובר במדינת עולם שלישי".

אחרי שבועיים, שופט שקיבל שוחד חתם על שחרורה. גם את ציוד התאורה ואת הפילם היא קיבלה בחזרה, והתוצאה הייתה הסרט "הולי", שזיכה אותה ואת שותפה לשעבר במספר פרסים, ובחירה בקריירה של מפיקה עצמאית.

*** הכתבה המלאה - במגזין "ליידי גלובס" הנמכר בסטימצקי.