"להחזיק מניות אנרגיה, מיקוד בחברות הגלובליות הגדולות"

כלכלני לאומי בסקירה השבועית: "השיפור ההדרגתי בכלכלת ארה"ב, בשילוב עם הפיחות החד בשער החליפין של השקל מול הדולר, צפוי לתמוך ברווחי הפירמות היצואניות בישראל אשר שוק היעד העיקרי שלהן הוא ארה"ב"

נפט / צילום: shutterstock
נפט / צילום: shutterstock

על רקה הצניחה במחירי הנפט והירידות החדות במחירי המניות בסקטור האנרגיה העולמי ממליצים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוקי ההון על החזקה של מניות הסקטור, "תוך התמקדות בחברות הגלובליות הגדולות ביותר".

בנוגע לשוק האג"ח העולמי ממשיכים בלאומי להדגיש כי התשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל נמוכות מאוד, וצפויות לעלות בהדרגה בטווח הבינוני. זאת, כתלות בהמשך השיפור בכלכלה הגלובלית, בדגש על כלכלת ארה"ב. לכן, מומלץ להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן).

בלאומי ממליצים על חשיפה לאג"ח ממשלת ישראל במח"מ בינוני, גם לנוכח הציפיות שסביבת הריבית תשאר נמוכה בחודשים הקרובים. "התשואות האפסיות במח"מ הקצר, אינן כדאיות להשקעה. מנגד, רמת מחירים גבוהה בחלק הארוך של העקומים, מגדילה את הסיכון בהחזקת פלח זה".

גם השבוע מציינים כלכלני לאומי כי "הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון, כאשר עיקר הסיכון להמלצה זו נובע מהתפתחויות שליליות בכלכלות אירופה וסין. אנו ממליצים על משקל יתר משמעותי למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל". במניות חו"ל מומלצת חשיפת שוק לארה"ב ולאירופה, חשיפת יתר לשווקים מתעוררים, וחשיפת חסר ליפן.

בהתייחסות לזינוק בשער הדולר אומרים בלאומי כי השיפור ההדרגתי בכלכלת ארה"ב, בשילוב עם הפיחות החד בשער החליפין של השקל מול הדולר, צפוי לתמוך ברווחי הפירמות היצואניות בישראל אשר שוק היעד העיקרי שלהן הוא ארה"ב. תופעה זו עשויה לבוא לידי ביטוי בתוצאות הרבעון הרביעי של השנה, ובמחצית הראשונה של 2015, במידה והפיחות ישמר.

בחודשים האחרונים מורגשת עלייה מתונה במרווחים באפיק הקונצרני בישראל. "פתיחת מרווחים זו תואמת את ההאטה בכלכלה הריאלית ועשויה להימשך בטווח הקצר. אנו ממליצים על חשיפה נמוכה יחסית לאפיק, תוך התמקדות בדירוגים איכותיים (A+ ומעלה) והטווח הבינוני".

בלאומי ממליצים על החזקה מועטה של אג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בדירוגי ההשקעה הנמוכים, ומח"מ בינוני. "פתיחת המרווחים באג"ח High Yield במח"מ קצר בארה"ב, מהווה להערכתנו הזדמנות טקטית לפרק זמן קצר, ברמת סיכון גבוהה. זאת, בעיקר על רקע רמת הריביות הנמוכה, ותוך ציפיה ששיעור הכשלים בפלח זה לא יגדל באופן משמעותי בחודשים הקרובים".