תחזית חדשה ודרמטית לנפט: "יצלול ל-40 דולר לחבית"

מחירי הנפט מסוג ברנט ו-WTI יורדים גם היום ביותר מ-2% ונסחרים סביב 67 דולר ו-64 דולר לחבית בהתאמה - רמות שלא נראו מאז 2010 ■ אנליסט: "אם מלחמת המחירים הזו תצא משליטה, מחיר הנפט עלול להגיע ל-40 דולר לחבית"

נפט / צלם: רויטרס
נפט / צלם: רויטרס

בעוד מחירי הנפט צנחו בשבוע האחרון לשפל של יותר מ-4 שנים, אנליסטים בשוק חותכים בחדות את התחזיות שלהם לגבי "הזהב השחור" כאשר חלקם סבורים כי הוא עשוי לצלול לרמה של כ-40 דולר לחבית.

"קיימת סבירות שאם מלחמת המחירים הזו תצא משליטה, אנו עלולים לראות את מחירי הנפט צוללים עד לרמה של 40 דולר לחבית", (מחיר נפט מסוג WTI) אמר בראיון ל-CNBC ג'ונתן בארט, מנהל השקעות ראשי בחברת Ayers Alliance Securities. "כדי שמחיר הנפט יגיע לרמה של 40 דולר דרוש מצב של חוסר אמון מוחלט בכלכלות", הוא הסביר.

נזכיר, קרטל הנפט אופ"ק החליט לפני כשבוע שלא לחתוך את תפוקת הנפט במטרה להוריד את ההיצע ולהתאימו לביקושים היורדים בסין, ארה"ב ואירופה. מאז חודש יוני ולאחר ההחלטה המפתיעה של אופ"ק, מחירי הנפט קרסו בכ-40%.

היום מחירי הנפט מסוג ברנט ו-WTI קורסים ביותר מ-2% ונסחרים סביב 67 דולר ו-64 דולר לחבית בהתאמה - רמות שלא נראו מאז 2010, כאשר משבר החוב בגוש האירו החל להחריף.