פרטנר לווה 400 מיליון שקל מבנקים ומגופים מוסדיים

מטרת ההלוואות היא מיחזור חוב קיים ו/או מימון פעילותה השוטפת.

חיים סבן / צלם: תמר מצפי
חיים סבן / צלם: תמר מצפי

בנקים וגופים מוסדיים מלווים סכום כולל של 400 מיליון שקל לחברת הסלולר פרטנר. החברה דיווחה היום שהתקשרה בהסכמים הקשורים לארבע הלוואות, כל אחת בהיקף של 100 מיליון שקל. מטרת ההלוואות היא מיחזור חוב קיים ו/או מימון פעילותה השוטפת.

ההלוואות הראשונה והשנייה התקבלו מבנקים: האחת בריבית שקלית לא צמודה של 2.93% למשך שמונה שנים, והשנייה גם היא בריבית שקלית לא צמודה, של 3.08% למשך אותו פרק זמן. בשתי ההלוואות הקרן תיפרע בתשלומים רבעוניים שווים מהשנה הרביעית ועד השמינית.

שני הסכמי ההלוואה האחרים נחתמו עם משקיעים מוסדיים, ושתי ההלוואות יועמדו לפרטנר בדצמבר 2017. הראשונה בריבית שקלית לא צמודה בשיעור שנתי של 4.44%. ההלוואה השנייה היא בריבית שקלית לא צמודה בשיעור שנתי של 4.34%. בשתי ההלוואות הקרן תיפרע לאורך חמש שנים.

ההלוואות אינן מובטחות בשעבודים כלשהם. פרטנר מחויבת בהתניות פיננסיות זהות להסכמי הלוואה קיימים שיש לה עם הבנקים. לחברה יש זכות לפרוע את ההלוואה בפירעון מיידי, תוך תשלום עמלה.

פרטנר , שבשליטת קבוצת סבן, נסחרת בשווי 3.7 מיליארד שקל, ובקופתה היו בסוף הרבעון השלישי מזומנים ושווי מזומנים בסך 749 מיליון שקל. היקף החוב נטו היה כ-2.6 מיליארד שקל, ירידה של 18% מהרבעון המקביל.