הרשת החברתית: נאוה ברק עושה מניקור "חברתי"

איפה נפגשו נאוה רביד, נאוה ברק ומרים פיירברג? ■ מי הגיע לברך את גדעון אוברזון על זכייתו בפרס מפעל חיים? ■ מה עשתה ליאורה עופר בקניון רמת-אביב? ■ ועל מה ידבר ד"ר איגור בונין בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס"?

נאוה ברק / צלם: לירון אלמוג
נאוה ברק / צלם: לירון אלמוג

מניקור חברתי

דואליס - קרן להשקעות חברתיות - השיקה ביום שישי האחרון השקעה חברתית חדשה (ועשירית) שלה: NAILIT - עסק למניקור-פדיקור אקספרס, שבו כל העובדות - 20 במספר - הן נערות בסיכון ואמהות חד-הוריות, שיועסקו (בשכר מינימום לפי שעות עבודה) בעמדה שהוצבה בקניון השרון בנתניה וכן בחברות היי-טק שם יטפחו את ציפורניהם של ההיי-טקיסטים.

יוזם הקרן והיו"ר שלה הוא חנוך ברקת, לשעבר מנכ"ל קרן אייפקס, שאמר באירוע ההשקה: "NAILIT היא מודל עסקי חדש ומהווה דוגמה להתפתחות ולהתקדמות שוק העסקים החברתיים בישראל. עסקים חברתיים מקדמים מטרות חברתיות, אבל הם עסקים לכל דבר, ואחרי השקעה ראשונית הופכים לרווחיים".

נאוה רביד, מנכ"לית לוריאל, השותפה למיזם, אמרה: "גיליתי את תחום העסקים החברתיים, ואני חייבת להודות שזה מרתק אותי. במדינה כמו ישראל, שמשקיעה מעט בנושא החברתי, אין מנוס מלהשקיע ולסייע לתחום זה".

באו לעשות מניקור: מרים פיירברג, ראשת העיר נתניה; נאוה ברק, נשיאת "עלם"; ליאור רייטבלט, יו"ר סופר-פארם; מרסיו למפרט, מנכ"ל קרן דואליס; צבי זיו, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים וכיום יו"ר ועדת ההשקעות של דואליס; ומשה רוזנבלום, מנכ"ל קבוצת קניוני עופר.

 נאוה ברק / צלם: לירון אלמוג
  נאוה ברק / צלם: לירון אלמוג

חממת הגז

תעשיית הגז הטבעי צפויה לקלוט כ-3,000 עובדים ב-5 השנים הקרובות, ועל כן נובל אנרג'י והמכללה הטכנולוגית רופין בעמק חפר חנכו את "נובל-רופין" - מרכז חדש ללימודי מקצועות גז טבעי, בהשקעה של 12 מיליון שקל.

"למעלה מ-70% מעובדי נובל בארץ הם ישראלים, ואנו צופים שנזדקק לעוד כ-600 עובדים בשנים הבאות. המרכז יכשיר עובדים גם עבור כלל תעשיית הגז והנפט בישראל", אמר ביני זומר, מנהל נובל אנרג'י ישראל באירוע ההשקה.

"המרכז הוקם באותה התלהבות ומהירות כמו זו שנחשפה בגילויי מאגרי הגז הטבעי", הוסיפה תמי צוקרמן, מנכ"לית מכללת רופין.

עוד נכחו באירוע: אלי משגב, מנכ"ל דור אנרגיה; שמואל תורג'מן, מנכ"ל נתיבי הגז הטבעי לישראל; שמשון ברוקמן, מנהל יחידת הדלקים בחברת חשמל; יאשה יורובורסקי, מנהל אגף בכיר והממונה על הבטיחות ברשות הגז; אסנת שוחט, מנהלת אגף רגולציה ברשות הגז; קונסטנטין בלוז, סגן מנהל רשות הגז; תום קולמן, נציג המחלקה הכלכלית של שגרירות ארה"ב בישראל; רני אידן, ראש מועצת עמק חפר; פטריק קוק, דירקטור לאופרציה בנובל אנרג'י בישראל; טל קוטנר, מנהל מרכז נובל-רופין; ומוטי סיגל, יועץ הגז והרכז האקדמי של המרכז.

רני אידן, תמי צוקרמן וביני זומר / צלם: תמר תורג'מן
 רני אידן, תמי צוקרמן וביני זומר / צלם: תמר תורג'מן

אוזן קשבת

כ-1,000 פעוטות וילדים עד כיתה א' שסובלים מחירשות ולקויות שמיעה מקבלים מדי שנה סיוע בשיקום ושילוב במוסדות חינוך רגילים מעמותת מרכז מיחא. במוצ"ש קיימה העמותה, שנוסדה ב-1953 על-ידי ד"ר עזרא קורין, רופא אף אוזן גרון וחתן פרס ישראל, את ערב ההתרמה השנתי שלה במוזיאון ארץ ישראל בתל-אביב, ובו נאספו 200 אלף שקל.

נכחו: המוזיקאי אלדד שרים; ד"ר ורה קורין, יו"רית מיחא ובתו של המייסד; בועז הרמן, מנכ"ל העמותה; ראומה ויצמן, אלמנתו של הנשיא לשעבר, שהתנדבה בעמותה למעלה מ-40 שנה; ד"ר יוני פרס, בנם של שמעון וסוניה פרס ז"ל, שהתנדבה גם היא בעמותה; דן פילץ, מנכ"ל משותף בדיזנגוף סנטר; ד"ר פרנץ יוסף קוגליטש, שגריר אוסטריה בישראל; ונציגים של נותני החסות לאירוע - מגי ושמואל שילה, יו"ר סקופ מתכות; הרצל זמיר, יו"ר גלובספיד; פיני אוסלרנה, יו"רית מועצת המנהלים בקבוצת כור מתכת, ורעייתו עו"ד נעמי, יועצת משפטית בקבוצה.

בועז הרמן ודר פרנץ יוסף קוגליטש / צלם: אריאל שרוסטר
 בועז הרמן ודר פרנץ יוסף קוגליטש / צלם: אריאל שרוסטר

עופר בפריז

הקומה המרכזית של קניון רמת-אביב התחפשה לשדרה הפריזאית שאנז אליזה. בתוך עמדה שקופה יתקיימו בשבוע הקרוב סדנאות להכנת קינוחים פריזאיים על בסיס קפה, בהנחייתו של השף-קונדיטור דודו אוטמגזין. במקום הועתקו שלטי ופנסי רחוב של השדרה המקורית ואף הוצב מגדל אייפל מוקטן.

באו לספוג אווירה: ליאורה עופר, יו"רית מליסרון; משה מרי, מנכ"ל נספרסו; ודוד בן-משה, מנכ"ל קניון רמת-אביב.

ליאורה עופר ומשה מרי / צלם: אביב חופי
 ליאורה עופר ומשה מרי / צלם: אביב חופי

אוברזון חוגג

מעצב האופנה גדעון אוברזון לא מפסיק לחגוג את זכייתו בפרס מפעל חיים שקיבל בטקס פרסי האופנה. לסטודיו שלו ברחוב גורדון בתל-אביב

הגיעו לברך: רעיה שטראוס; גבי רוטר, מנכ"ל ובעלי קסטרו; ניר דגן, מנכ"ל ארקיע; פנינה רמון; דושי לייטרסדורף; מיקי בוגנים; דוגמנית העבר קארן דנסקי; קרן מור ואחרים, באירוע בחסות יקבי כרמל.

 גדעון אוברזון וניר דגן / צלם: אביב חופי
  גדעון אוברזון וניר דגן / צלם: אביב חופי

ציונה מרימה את המודעות

לרגל יום האיידס העולמי הגיע פרופ' איתמר גרוטו, מנהל שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ל"אוויטה בר" בתל-אביב לשיחה עם הדראג קווין ציונה פטריוט. השניים הוציאו מהארון את כל השאלות וגם קראו לקהל לגשת להיבדק בניידת של הוועד למלחמה באיידס שחנתה בחוץ.

"התגייסות ומחויבות של כלל הגורמים להעלאת האיידס בקהילה הגאה לסדר היום, היא זו שתביא לשינוי מהותי ולירידה במספר הנדבקים בקהילה", אמר אדיר ינקו, ראש מערך הסברה ומניעה בקהילה הגאה בוועד למלחמה באיידס.

פרופ' איתמר גרוטו וציונה פטריוט / צלם: אנצ'ו גוש ג'יני
 פרופ' איתמר גרוטו וציונה פטריוט / צלם: אנצ'ו גוש ג'יני

יזמות והעיר הגדולה

"אם תצליח שם, תצליח בכל מקום", שר פרנק סינטרה בשירו המפורסם "ניו-יורק ניו-יורק". 3 יזמים הפועלים בתפוח הגדול - ניר אמזל, מנכ"ל HAP Investments; מיכל אנסקי; ומיכאל אילוז, מנכ"ל טבע נאות - השתתפו בפאנל שהתקיים במערכת "גלובס" על יזמות בעיר התחרותית ביותר בעולם.

אמזל, שהחברה שלו מנהלת 12 מיזמי נדל"ן בניו-יורק, המליץ לא לשנות את המבטא בפרזנטציות בארה"ב כי יש לזה יתרון, ותמיד להביא בשורה חדשה שתבדל אותך משמעותית מהשוק התחרותי בעולם.

אילוז, שמשווק את מותג טבע נאות במנהטן באמצעות משווקים, סיפר כי הוא רואה בישראליות יתרון משמעותי בעת החדירה לשוק בניו-יורק, וכי בחברה דואגים לציין עובדה זו גם על גבי המוצרים.

אנסקי, שבחצי השנה הקרובה עתידה לפתוח במנהטן שוק אוכל על טהרת האוכל הכשר, עדכנה כי בכוונתה לייעד כמחצית מהשטחים במקום ליזמי אוכל מישראל, בשל החשיבה היצירתית והאופי הישראלי של יזמי האוכל.

ניר אמזל, מיכל אנסקי ומיכאל אילוז / צלם: שי כהן
 ניר אמזל, מיכל אנסקי ומיכאל אילוז / צלם: שי כהן

מעצבים מדיניות

ד"ר איגור בונין, מנכ"ל המכון לעיצוב מדיניות פוליטית במוסקבה ומומחה ליחסי רוסיה-ארה"ב, ישתתף בוועידת ישראל לעסקים 2014 של "גלובס". ד"ר בונין ישתתף בדיון שידון במגמות מדיניות הפנים והחוץ של ארה"ב ורוסיה, ויערוך שיחה נפרדת שבה יתייחס ליחסים של ארה"ב ורוסיה ושל רוסיה וישראל.

עוד ישתתפו: דניאל אלפרט, מנהל שותף ומייסד בנק ההשקעות Westwood Capital ; פול טיילור, עמית בכיר במכון המחקר האמריקאי Pew; וסלי מרידור, יו"ר קרן גלילות ובעבר שגריר ישראל בארה"ב.

המנחה יהיה אליוט גוטקין, עורך דסק המזרח התיכון בערוץ בלומברג.

לוגו ועידת ישראל לעסקים
 לוגו ועידת ישראל לעסקים