זהבה גלאון: "הממשלה הבאה - רק לא ביבי; ביבי - לך!"

גלאון בכנסת: "הציבור הישראלי הוא לא פראייר - הוא יודע שנכשלת ביבי, מגיעה לו תקווה" ■ "הבחירות הקרובות הן הזדמנות עבור מפלגות מרכז-שמאל. אני מזמינה אתכם להצביע איתנו, ולהעביר את נתניהו ואת הממשלה הגרועה שלו לספרי ההיסטוריה"

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, נאמה היום (ד') במליאת הכנסת במסגרת הצעת החוק לפיזור הכנסת, אחרי קביעת המועד לבחריות לכנסת החדשה, ה-20, ב-17 במארס. גלאון קוראת לממשלה עם עקרון אחד - "רק לא ביבי".

"פחות משנתיים אחרי שהוקמה הממשלה הגרועה הזו, ראש הממשלה פונה לציבור, וזה המסר שלו: 'נכשלתי, עכשיו תבחרו בי שוב'. ביבי כנראה חושב שאם הוא יאשים אחרים בכישלון שלו, לא ישימו לב שהוא זה שנושא באחריות על הביזיון שהיה כאן ב-20 החודשים האחרונים".

בחירות הקרובות הן הזדמנות עבור מפלגות מרכז-שמאל המחויבות לסיום הכיבוש ופתרון שתי המדינות, למאבק בגזענות, להגנה על הדמוקרטיה, לסגירת הפערים הכלכליים ופתרונות ליוקר המחיה, ולראש ממשלה שהוא לא נתניהו. הציבור הישראלי רוצה תהליך מדיני, שיתוף פעולה יהודי ערבי, הוא רוצה כלכלה הוגנת יותר, הוא מתנגד לחקיקה האנטי דמוקרטית ולמנהלות זהות יהודית וכפייה דתית.

"הציבור בישראל אומר כן לדמוקרטיה, לשוויון ולשלום. הציבור הישראלי הוא לא פראייר - הוא יודע שנכשלת ביבי. לציבור הישראלי מגיעה תקווה, וגם אם הדרך תהיה ארוכה וקשה אנחנו לא פוזלים הצידה ולא מתפשרים על האמת שלנו. ממשלה שמובילה אותנו ממבצע למבצע היא ממשלה ללא מנהיגות ואני מזמינה אתכם להצביע איתנו, ולהעביר את נתניהו ואת הממשלה הגרועה שלו לספרי ההיסטוריה", לדבריה.

לדברי גלאון, "הבחירות שאנחנו הולכים אליהן בקרוב הן לא רק מוצדקות, הן נחוצות מתמיד. בערב האחרון של ממשלת ביבי השלישית הוא עושה בדיוק מה שעשה לאורך כל הקריירה הפליטית שלו: בריחה מאחריות, פחדנות, התקרבנות ובכיינות. עם זה ביבי הולך לציבור ומבקש אמון? מה הוא חושב שאזרחי ישראל פראיירים?".

גלאון הוסיפה: "ממשלת נתניהו התנהלה בחודשים האחרונים כמו חבורה של תינוקות מגודלים, שהדבר היחיד שמנחה אותם זה קרבות אגו מי יקבל כותרות, ומשחקי האשמות. הגנון של הימין שבר את כל השיאים, ובדיוק בגלל זה אנחנו צריכים להיפטר מהגועל נפש הזה.

"אי אפשר לפטור את שותפיו של נתניהו לקואליציה, לבני ולפיד, ולהסתפק באמירה שהם לא עשו כלום. כי הנזק שממשלת נתניהו-בנט-לפיד הספיקה לעשות כאן ב-20 חודשים הוא כמעט בלתי נתפס: הבריחה המחפירה מהתהליך המדיני, שהביאה אותנו למלחמה מיותרת בעזה ואירועים אלימים ברחבי הארץ, הבנייה בהתנחלויות, הבידוד הבינלאומי חסר התקדים, השיאים בשיעור העוני והפערים הכלכליים, יוקר המחיה, הגזענות ההולכת וגואה והפגיעה הקשה והמסוכנת בדמוקרטיה ובזכויות אזרחי ישראל הערבים".

גלאון מנתה את הסיבות שבעטיין היא רוצה להגיד לראש הממשלה נתניהו "רק לא ביבי. ביבי לך": נמאס לנו מחוקי לאום, משרים וחברי כנסת הזויים שעולים להר הבית, משר חוץ והתוכניות שלו לטרנספר מכאן את הערבים, מחוקי נאמנות ומשילות, מסתימת פיות, מאלימות, מהסתה ומהגזענות המשתוללת, נמאס לנו מזה שהובלת אותנו למלחמת דת ונמאס לנו מבנייה בירושלים שנועדה לטרפד כל סיכוי להסדר ופשרה".

"ואולי אפשר גם ללמוד משהו מהכהונה הקצרה של אחת הממשלות הגרועות בהיסטוריה: כדי לשנות את ראש הממשלה נתניהו צריך להחליף את ראש הממשלה. לבני ולפיד, הייתם צריכים לפרוש מהממשלה מזמן, ולא לחכות שנתניהו יפטר אתכם. אי אפשר לייצר אלטרנטיבה שלטונית כשיושבים בממשלה כדי 'להשפיע מבפנים' ובפועל משמשים עלי תאנה ומחזיקים בידיהם את הממשלה", אמרה גלאון.