בכירים ביש עתיד: "יאיר לפיד קיבל עצות ונדחק לפינה"

"לפיד איש עצמאי, אבל לשלח יש השפעה בלתי מוסברת עליו. בשבועות האחרונים ביצע לפיד כל מה ששלח רצה, וזה הביא להתפרקות הממשלה" ■ מרמור בקרב בכירי יש עתיד: "2015 אמורה הייתה להיות שנת התיקון של המפלגה"

יאיר לפיד / צילום: מוטי זאבי
יאיר לפיד / צילום: מוטי זאבי

ביקורת חריפה בצמרת יש עתיד על המהלכים האחרונים של יו"ר המפלגה, יאיר לפיד, שהובילו להקדמת הבחירות לכנסת.

אמש (ג') התכנסו ארבעת שרי יש עתיד - יעל גרמן, יעקב פרי, מאיר כהן ושי פירון - יחד עם יו"ר הסיעה עפר שלח בביתו של שר האוצר ברמת-אביב על מנת לקבל החלטה כיצד לנהוג בעקבות החלטתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפטר את לפיד. במהלך הפגישה טענו השרים כי לפיד נדחק לפינה לאחר שקיבל עצות רעות, ועכשיו הוא גורר את המפלגה כולה לבחירות, כשמצבה בסקרים לא נוח.

עיקר האכזבה בצמרת יש עתיד היא מיד ימינו של לפיד, יו"ר הסיעה עפר שלח, וכן מיועציו של לפיד, הלל קוברינסקי ואורי שני. הטענה היא כי השלושה גררו את לפיד נגד כל היגיון פוליטי ואולי גם נגד רצונו למשבר שהוביל לבחירות.

אחד מבכירי הסיעה אמר כי "שלח הוא המנטור של לפיד. הוא יושב לו על הווריד, לפיד הוא איש עצמאי ודעתן, אבל לשלח יש השפעה בלתי מוסברת. בשבועות האחרונים ביצע לפיד כל מה ששלח רצה, וזה הביא להתפרקות הממשלה".

בקרב השרים קיימת התמרמרות גדולה גם על כך שפרויקטים שתוכננו לשנה הבאה ירדו לטימיון. "שנת 2015 אמורה הייתה להיות שנת התיקון של יש עתיד", אמרו בסביבתם.

חברי כנסת רבים מיש עתיד שילכו הביתה עדיין לא מעזים לבקר את לפיד בפה מלא משום שגורלם תלוי בו, אבל בשיחות סגורות הם טוענים כי קבוצת היועצים והחברים המלווים את לפיד אינה מנוסה מספיק ומרובת-אינטרסים ולכן גרמה נזק למפלגה.