53% מהזרים בליגת העל - מאירופה; המדינה הכי מיוצגת בליגה? ניגריה

66 זרים משחקים בליגה; מעל כולם שוק השחקנים הניגרי עם 10 נציגים; הקריסה הכלכלית בספרד הביאה לכאן שישה שחקנים ילידי המדינה

66 כדורגלנים זרים משחקים בליגת העל ב-2014/15, נכון לשלב זה של העונה - מתוך 70 מקומות אפשריים שהם יכולים לתפוס בסגלי 14 הקבוצות (מגבלת הרישום עומדת על חמישה זרים בכל קבוצה) - כך עולה מנתונים שנאספו על-ידי "גלובס".

השוק הכי פופולרי מבחינת המועדונים הישראליים הוא הניגרי: 10 כדורגלנים מהמדינה האפריקאית משחקים בליגת העל. הבולטים מביניהם - אוסטין אג'ידה וג'ון אוגו (הפועל ב"ש), נוסא איגיבור (מכבי ת"א), טוני נוואקמה (הפועל רעננה), לארי קאיודה (מכבי נתניה) וג'וואן אושינאווה (שחקנה של מ.ס אשדוד, שהופיע במדי ניגריה במונדיאל בקיץ האחרון). עד כמה אהוב השוק הניגרי על-ידי הקבוצות הישראליות יעידו גם שחקנים כגון פרנסיס בנג'מין - המגן השמאלי שהחל את העונה בהפועל ת"א אך שוחרר מהקבוצה בחודש שעבר; או סאני עמנואל, שהוחתם לאחרונה בבית"ר ירושלים אך שוחרר לאחר שהספיק לרשום רק 27 דקות משחק במדים הצהובים-שחורים.

שתי מדינות תופסות יחדיו את המקום השני מבחינת ייצוג שחקניהן בליגת העל: ברזיל עם שבעה כדורגלנים (הבולטים מביניהם - קאסיו פרננדז בלם עירוני ק"ש, וויליאם סוארז בלם הפועל ב"ש, לוקאש סאשה קשר הפועל ת"א), וסרביה עם שבעה אף היא (הכוללים בין היתר את סטויקוביץ' ממכבי חיפה, מיטרוביץ' ממכבי ת"א, מאטוביץ' בבית"ר; ה"מנודה" של מכבי חיפה, השוער בויאן שראנוב - לא נכלל ברשימה).

הקריסה הכלכלית של הכדורגל הספרדי בשנים האחרונות הצליחה להביא לכאן לא פחות משישה שחקנים ילידי המדינה האירופית: ראיוס ומיצ'ל במכבי חיפה; קרלוס גארסיה וחואן פאבלו במכבי ת"א; ססאר ארסו (בית"ר); אברהם פס (סכנין).

את חמש המדינות הכי מיוצגות בליגת העל משלימה זמביה, עם ארבעה שחקנים (רוג'רס קולה בק"ש, ועוד שלושה שחקנים מהפועל רעננה - אמבולה, קסונדה וקגאווה).

מבחינת חלוקה ליבשות, הרי שאירופה מובילה עם 35 שחקנים (53% מכלל הזרים); אפריקה שנייה (20 שחקנים, 30.3%); דרום אמריקה עם 10 שחקנים בלבד (המהווים 15.1% - מלבד שבעת הברזילאים - עוד שלושה ארגנטינים); ויש גם נציג אחד לצפון אמריקה - טוסיין ריקטס, חלוץ נבחרת קנדה והפועל חיפה. אסיה? אוסטרליה? לא רלוונטיות.

הרשימה אינה כוללת שחקנים בעלי אזרחות ישראלית דוגמת גוסטבו בוקולי (מכבי חיפה), סטיבן כהן (הפועל חיפה) וקאלה דרשלר (הפועל פ"ת).

אגב, מבחינת השחקנים הישראלים שיצאו מהליגה שלנו - הרי שעבורם נכון לעכשיו המקום הכי פופולרי הוא שווייץ: מונאס דאבור (גראסהופרס), אבי ריקן (פ.צ ציריך), ניסו קפילוטו (סט. גאלן) ולוטם זינו (תון) משלימים ארבעה ליגיונרים במדינה האירופית השלווה. מהמושבה הבלגית המפוארת של השנים האחרונות נותרו רק שלושה - ליאור רפאלוב (קלאב ברוז'), רמי גרשון וקנת סייף (גנט).

שחקנים זרים בליגת העל - מאיפה הם מגיעים
 שחקנים זרים בליגת העל - מאיפה הם מגיעים