מסתמן: ישראל כץ ימונה עוד השבוע לתפקיד שר האוצר

כץ צפוי להחזיק בתפקיד שר התחבורה והאוצר במקביל בתקופת כהונתה של ממשלת המעבר ■ כץ נחשב למקורבו של נתניהו ולאיש החזק בליכוד, והתגייסותו לטובת בחירותו של נתניהו בפריימריז חשובה לראש הממשלה

ישראל כץ / צילום: תמר מצפי
ישראל כץ / צילום: תמר מצפי

מסתמן: שר התחבורה ישראל כץ ימונה עוד השבוע גם לתפקיד שר האוצר. ראש הממשלה, בנימין נתניהו צפוי להכריז עוד השבוע על מינויו של ישראל כץ לתפקיד שר האוצר.

בניגוד לתכנון המוקדם להחזיק את תיק האוצר בידיו עד ל-6 בינואר, נראה כי חל שינוי בעמדתו של ראש הממשלה והוא צפוי להעביר את השרביט לכץ כבר בימים הקרובים. כץ נחשב למקורבו של נתניהו ולאיש החזק בליכוד, והתגייסותו לטובת בחירותו של נתניהו בפריימריז חשובה לראש הממשלה, מה גם שנתניהו זקוק לתמיכתו של כץ בהעברת מהלכים כמו שינויי חוקת הליכוד במוסדות המפלגה.

במערכת הפוליטית מעריכים שהתלבטויותיו של שר הפנים לשעבר, גדעון סער, בשאלת ההתמודדות על ראשות הליכוד הביאו לחיבור חזק עוד יותר בין נתניהו לכץ, האיש שפועל מאחורי הקלעים לבחירתו של נתניהו לראשות המפלגה.

כץ צפוי להחזיק בתפקיד לתקופת כהונתה של ממשלת המעבר ועד לאחר הבחירות והרכבת הממשלה הבאה. מדובר בתקופה של כ-4 חודשים.

לא ברור עדיין מה יעלה בגורל שאר התיקים שהתפנו לאחר פיטורי השרים: המשפטים, הבריאות, הרווחה, המדע והחינוך, אולם על-פי החוק לא ניתן למנות בתקופת ממשלת מעבר שרים שאינם מחזיקים כבר בתפקיד שר. ככל הנראה לשאר התפקידים ימונו שרים מהליכוד אם כי ייתכן שלאחד המשרדים ייכנס שר מהבית היהודי.