נעילה חיובית בבורסה; מזור זינקה בכ-10%, כיל 2.4%

ירידות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ מזור דיווחה על הזמנות חדשות של מוצריה בסין ■ טבע הודיעה היום על השקת הגרסה הגנרית הראשונה של תרופת ה-Celebrex בארה"ב ■ המחזור הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל

חדר מסחר / צילום: שמעון בלול  מבעד לעדשה
חדר מסחר / צילום: שמעון בלול מבעד לעדשה

הבורסה בת"א ננעלה היום (ד') בעליות שערים, בניגוד למגמה בבורסות אירופה ובוול סטריט שם מתנהל המסחר במגמה שלילית. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל.

איציק קבסה, סמנכ"ל בהלמן-אלדובי, העריך כי "המשקיעים בעולם ימתינו לשבוע הבא, להכרזת הריבית של הבנק המרכזי ולהוצאת התחזית הרבעונית המעודכנת לצמיחה ולאינפלציה בארה"ב. עד לתאריך זה הבורסות יתנהלו תחת ציפיות המשקיעים ואירועים כלכליים נקודתיים".

בשוק המקומי מחר צפוי עדכון מדדים ומשקולות ומסתמן כי הפעילים בשוק מייצרים ביקושים והיצעים למניות שבמוקד השינוי, ניתן לציין את מניות סלקום ופרטנר שצפויות לצאת ממדד ת"א 25 בעוד שמניית פרוטרום ומליסרון צפויות להיכנס למדד ת"א 25 במקומם.

באסיה מגמה מעורבת נרשמה היום - יפן צנחה על רקע הקדמת הבחירות במדינה ל-14 בדצמבר במטרה לאשר את המדיניות הכלכלית של ראש הממשלה שינזו אבה. הקדמת הבחירות הוכרזה ב-27 בנובמבר על רקע כניסה אפשרית של כלכלת יפן למיתון.

מזור ממשיכה לזנק

עליות נרשמו במניות פריגו , נייס , כיל ואופקו.

טבע הודיעה היום על השקת הגרסה הגנרית מאושרת ה-FDA הראשונה של תרופת ה-Celebrex בארה"ב. טבע מציעה את התרופה במינונים של 100, 200 ו- 400 מ"ג. טבע היא הראשונה שקיבלה אישור FDA לגרסה הגנרית ולפיכך תיהנה מבלעדיות של 180 יום לשיווק התרופה בארה"ב. התרופה, המשווקת במקור על ידי פייזר, הגיעה למכירות שנתיות של כ-2.56 מיליארד דולר בארה"ב, עפ"י נתוני ה-IMS, נכון לאוקטובר 2014.

מזור רובוטיקה המשיכה לזנק לאחר שאתמול רשמה עלייה חדה בת"א, לאחר שדיווחה על קבלת הזמנות חדשות למוצריה בסין. בנוסף, קיבלה מזור הזמנה לרכישת מערכת אחת בטייוואן.

אלה פריד, אנליסטית בכירה בלאומי שוקי הון, מעלה את מחיר היעד למניית אלביט מערכות ל-250 שקל, ואת ההמלצה ל"תשואת יתר". זאת, "בעיקר בשל התחזקות הדולר ותרומת ההתייעלות לכושר התחרות. להערכתנו, ההזמנות מצה"ל בעקבות "צוק איתן" יגיעו במחצית הראשונה של השנה ויבואו לידי ביטוי בנתוני הצבר של סוף הרבעון השני".

יחידות ההשתתפות של גבעות המשיכו לרכז עניין לאחר ביטול אסיפת בעלי המניות ע"י השותף הכללי על רקע ההתנגדות של המשקיעים לאיחוד הההון ביחס של 30 ל-1. היה"ש כבר נסחרת קרוב לאגורה אחת.

טאואר המשיכה להגיב להסכם ייצור המוני ארוך טווח עם חברת Fairchild, במסגרתו תייצר החברה אלפי פרוסות של התקנים בדידים במתקן הייצור שלה ופנסוניק ביפן.