ארדואן: "מות הבכיר הפלסטיני - פעולה נתעבת של ישראל"

בהצהרה שפרסם באתר האינטרנט הרשמי שלו, גינה נשיא טורקיה את הריגתו לכאורה של הבכיר הפלסטיני אתמול ברמאללה על ידי כוחות צה"ל ■"התקרית הזאת ממחישה את האלימות הישראלית"

רסיפ טאיפ ארדואן, ראש ממשלת טורקיה / צלם רויטרס
רסיפ טאיפ ארדואן, ראש ממשלת טורקיה / צלם רויטרס

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, תקף אמש (ד') את ישראל בחריפות, וגינה את הרג הבכיר הפלסטיני זיאד אבו עין אתמול סמוך לרמאללה. ארדואן האשים את ישראל בגרימת מותו של אבו עין, וכינה את פעולת צה"ל "פעולה נתעבת של הכיבוש".

"התקרית הזאת, במהלכה אבו עין מצא את מותו, ממחישה את היחס של ישראל לעם הפלסטיני, את האלימות בה היא משתמשת ואת הרס הכיבוש", אמר ארדואן בהצהרה שפרסם באתר האינטרנט הרשמי שלו.

לדבריו של ארדואן, טורקיה תמשיך להילחם במדיניות הישראלית בשטחים. "נמשיך להיאבק בפגיעה המקוממת הזאת", הדגיש הנשיא הטורקי. "למאבק יצטרפו גורמים נוספים בעולם המוסלמי ובקהילה הבינלאומית".

אמש התייחסו גם בממשל האמריקני למותו של הבכיר הפלסטיני והביעו חשש מפני הסלמה אפשרית של המצב בשטחים. "אנחנו מודאגים מאוד ממותו של הבכיר הפלסטיני ומוסרים את תנחומינו למשפחתו ולרשות הפלסטינית", אמרה דוברת מחלקת המדינה ג'ן סאקי. "ראינו דיווחים שהישראלים חוקרים את הנושא ואנחנו קוראים לחקירה מהירה, הוגנת ושקופה".

סאקי הוסיפה כי "בזמן קשה זה אנו קוראים לשני הצדדים לפעול להפחית את המתיחות ולמנוע הסלמה. לא ראיתי את הדיווחים על עצירת שיתוף הפעולה, אנו תומכים בשיתוף הפעולה הביטחוני בין הצדדים".

אתמול הביעו בצה"ל נכונות לחקור את התקרית בה נהרג אבו עין, והציעו לסייע בבדיקת האירוע. "לא הייתה כוונה מצידנו להגיע לתוצאה הזאת", הבהיר מתאם הפעולות בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי בריאיון לסקיי ניוז. "הצעתי לפתוח בחקירה משותפת של כל המשתתפים אנחנו רוצים להבין מה קרה שם".

היום צפויה להיערך הלווייתו של השר הפלסטיני ברמאללה בהשתתפות אלפי בני אדם. בשל החששות מפני עימותים בין מתפרעים לכוחות צה"ל, הורה הרמטכ"ל בני גנץ הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ לתגבר כוחות ביהודה ושומרון.