לאחר הירידות במניה: בעלי קבוצת אשטרום רוכשים מניות

יונדקו הופיעה שלשום לראשונה כקונה במניות קבוצת אשטרום, ודיווחה על רכישה של 86,000 מניות במחיר של 8.49 שקל למניה, ובסך כולל של כ-730 אלף שקל

מניות קבוצת אשטרום , שהשלימה בחודש מאי האחרון את אחת מההנפקות הגדולות שנרשמו השנה בבורסה הישראלית, סבלו ממומנטום שלילי מאז ההנפקה, והשלימו ירידה של כ-35% מאז ההנפקה. שווי החברה, שחצה בתחילת דרכה של החברה בבורסה את רף מיליארד השקלים, הגיע בתחילת השבוע הנוכחי לכ-650 מיליון שקל.

גם הדוחות החיוביים שפירסמה קבוצת אשטרום לסיכום הרבעון השלישי של שנת 2014 לא סייעו באופן משמעותי לאושש את מניית החברה.

בעלי אשטרום החליטו ככל הנראה שהמחיר הנוכחי מהווה הזדמנות קנייה וירידות השערים שנרשמו במניותיה אינן קשורות לביצועיה העסקיים. שלשום דיווחה החברה לראשונה על רכישת מניות על ידי בעלי השליטה - המרכזים את שליטתם המשותפת בחברת יונדקו, המוחזקת על ידי המשפחות נוסבאום, גירון, משורר, רובין וליפשיץ.

יונדקו הופיעה שלשום לראשונה כקונה במניות קבוצת אשטרום, ודיווחה על רכישה של 86,000 מניות במחיר של 8.49 שקל למניה, ובסך כולל של כ-730 אלף שקל. מדובר אומנם בסכום שנראה לא גדול, אך יש לזכור, כי מחזור המסחר היומי הממוצע במניית קבוצת אשטרום, על פי נתוני אתר הבורסה, מגיע לכ-300 אלף שקל ביום, כך שבפועל קשה לבצע רכישות יומיות בהיקפים העולים על מאות אלפי שקלים.

אתמול ביצעה יודנקו רכישה קטנה יותר בהיקף של כ-30 אלף שקל. הרכישות של הקבוצה, ככל הנראה, הם גם הסיבה להיפוך המגמה שלשום ואתמול במניה. יהיה מעניין לעקוב האם בעלי קבוצת אשטרום ימשיכו את המגמה, אם כי ברור שלאור החזקת ציבור בשיעור של כ-22% במניות הקבוצה, פוטנציאל הרכישה שלהם מוגבל, שכן שיעור אחזקות הציבור חייב להיות גבוה מ-20% כדי שמניות הקבוצה ימשיכו להכלל במדד ת"א 100 על פי הקריטריונים של הבורסה.

כאמור, קבוצת אשטרום הציגה דו"חות כספיים חיוביים לסיכום הרבעון השלישי של השנה. הכנסות הקבוצה ברבעון האמור עלו בכ-6.4% לכ-859.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-808 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ובשורה התחתונה סיימה קבוצת אשטרום את הרבעון השלישי של שנת 2014 עם רווח של כ-46.4 מיליון שקל (כ-29.1 מיליון שקל המיוחס לבעלי המניות) , עלייה של כ-17% בהשוואה לכ-39.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (כ-24.3 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות). כמו כן, דיווחה הקבוצה, כי צבר העבודות שלה גדל לכ-5.7 מיליארד שקל. נזכיר, כי הקבוצה זכתה, יחד עם שפיר הנדסה, במכרז להקמת נמל חיפה החדש בהיקף של כ-4 מיליארד שקל, כאשר חלק החברה בפרוייקט נאמד בכ- 2 מיליארד שקל.