חוששים ממפולת? פדיונות כבדים בקרנות הנאמנות

הקרנות המסורתיות רשמו בשבוע שעבר פדיונות של כ-1.3 מיליארד שקל, הפדיון השבועי הגבוה ביותר מאז "צוק איתן", מתוכם כ-80 מיליון שקל בקרנות המחקות

בורסה דולרים מטח  חדר מסחר וול סטריט  תחזית גרפים / צלם: thinkstock
בורסה דולרים מטח חדר מסחר וול סטריט תחזית גרפים / צלם: thinkstock

המסחר בשבוע החולף התאפיין במגמה שלילית בכל אפיקי ההשקעה המרכזיים. בהתאם לכך, תעשיית קרנות הנאמנות כולה רשמה פדיונות של כ-1.1 מיליארד שקל - זינוק של כמעט פי 3 בקצב הפדיונות לעומת השבוע הקודם. הקרנות המסורתיות רשמו בשבוע שעבר פדיונות של כ-1.3 מיליארד שקל, הפדיון השבועי הגבוה ביותר מאז "צוק איתן", מתוכם כ-80 מיליון שקל בקרנות המחקות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית, קרנות 10/90 וכו', פדו בשבוע שעבר כ-580 מיליון שקל, זאת לעומת גיוסים קלים בשבוע הקודם.

על רקע הירידות באגרות החוב הממשלתיות קרנות אג"ח מדינה עברו לפדיונות של כ-300 מיליון שקל, זאת לעומת פדיונות של מיליונים בודדים בשבוע הקודם.

אגרות החוב הקונצרניות נסחרו בשבוע שעבר במגמה שלילית - מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו ירידות שערים של עד כ-1%, ובהמשך לכך, מדד קונצרני כללי רשם תשואה שלילית של כ-0.7%. בעקבות התשואות השליליות, קצב הפדיונות בקרנות אג"ח קונצרני רשם עלייה של 45% לעומת השבוע הקודם לכ-450 מיליון שקל. מתחילת החודש הפדיונות בקרנות אג"ח קונצרני מסתכמים בכ-760 מיליון שקל.

הקרנות המנייתיות סיכמו את השבוע עם גיוסים של כ-30 מיליון שקל וכ-210 מיליון שקל מתחילת החודש. קרנות מניות בחו"ל גייסו כ-100 מיליון שקל, אל מול פדיונות של כ-130 מיליון שקל בקרנות מניות בישראל וגמישות.

המשקיעים הזרימו כ-180 מיליון שקל ל"חוף המבטחים" של הקרנות הכספיות, אם כי מתחילת החודש הן מצויות עדיין בפדיון של כ-290 מיליון שקל. הקרנות השקליות ממשיכות לדמם, זאת לאחר שרשמו פדיונות של כ-360 מיליון שקל וכ-610 מיליון שקל מתחילת החודש.

לנוכח הירידה השבועית בדולר אל מול השקל, קצב הגיוסים לקרנות אג"ח חו"ל התמתן בכ-40% לאחר גיוס שבועי של כ-430 מיליון שקל וכ-1.06 מיליארד שקל מתחילת החודש.