המועצה לצרכנות: פורום חדש לבירורים בענייני הגנת הצרכן

הפורום באתר האינטרנט של המועצה לצרכנות יסייע בשאלות בנושא זכויות צרכניות עליהן ישיבו מומחים מטעם המועצה

קריירה הייטק סלולר / צילום: thinkstock
קריירה הייטק סלולר / צילום: thinkstock

כמה פעמים נתקלתם בסוגיה צרכנית שמעלה אצלכם שאלות בנוגע לזכויותיכם כצרכנים? דוגמאות יש למכביר: כאשר בית העסק הטעה אתכם עם סימון מחירים שגוי, במקרה שבו קניתם מוצר חדש שהתברר כפגום, במקרה שפניתם לבית עסק וזכיתם להתעלמות מצדו, סוגיות בנושאי אחריות על מוצרים, אי הגעת טכנאי ועוד.

רבים מהצרכנים לא בקיאים ברזי החוק ובזכויות שהוא מקנה להם - ובדיוק לשם כך משיקה המועצה לצרכנות באתר האינטרנט שלה פורום לשאלות בנושא זכויות צרכניות עליהן ישיבו מומחים מטעם המועצה, באתר המועצה.

מטרת הפורום היא לתת מענה מהיר ככל שניתן לצרכנים על מנת שיידעו את זכויותיהם וחובותיהם בעת ביצוע עסקה, ובצורה כזו לנסות לחסוך תלונות עתידיות, כמו גם לקדם את רמת ההגינות בחיי המסחר. הקמת הפורום מהווה אפיק נוסף בו יכולים הצרכנים בישראל לקבל מידע אמין ותשובות מוסמכות לשאלותיהם, זאת נוסף לאפיקים הקיימים היום אותם מפעילה המועצה לצרכנות: פניות ישירות דרך אתר המועצה או בעמוד הפייסבוק שלה לצד פניות בכל אמצעי אחר.

"הצרכנים שהיום ערניים יותר לעוולות ולזכויותיהם אמנם מתלוננים יותר", אומר מנכ"ל המועצה, עו"ד אהוד פלג, "אולם רבים שנתקלים בעוולות ובחוסר צדק מתייאשים מהגשת תלונה לגופים צרכניים ולמשרדי הממשלה - וחבל. כך או כך, כ-40 אלף פניות צרכניות התקבלו במהלך 2013 במועצה לצרכנות. כמות התלונות ובקשות הייעוץ שאנו מקבלים עולה כל שנה, ובהתאם לכך אנו מפתחים כלים נוספים על מנת לסייע לצרכנים למצות את זכויותיהם למול עסקים ונותני שירות".