תעשייה בקשיים: עלייתו ונפילתו של הצימר הישראלי

הצצה ראשונה למגזין G ■ התחרות הקשה בענף הצימרים מביאה לצניחת המחירים, ועלויות התחזוקה הגבוהות חותכות את הרווחים ■ בעלת זוג צימרים בגולן: חתכתי מחירים מ-800 שקל ללילה ל-450 שקל

כשהסטנדרט בענף הצימרים בישראל כבר מזמן עלה, אך גם הדרישות עולות, וכשהדרישות עולות פורצת התחרות, ובאבולוציה האכזרית הזו - שהצמיחה בשנים האחרונות מספר שיא של צימרים ופריחה גדולה בענף - כל מה שעולה גם חייב לרדת. כעת, מתנהלת תחרות קשה בענף הצימרים שמאיימת על הענף כולו.

מנהלת מתחם צימרים בצפון מפרטת את ההוצאות שלה: "ארבע פעמים בשנה צובעים את הבית, יש מכונות של נספרסו וקפסולות קפה ללא הגבלה, קערת פירות, עוגות קונדיטוריה בימי הולדת. ביולי-אוגוסט יש אידוי של קוב מים ביום מהבריכה. בנוסף לזה צריך להביא בחשבון שהעבודה היא רק בסופי שבוע, ביולי-אוגוסט ובחגים".

בעלת זוג צימרים אחרת, ברמת הגולן, מספרת שירדה מ-800 שקלים עבור לילה אחד - לתעריף של 450 שקלים. "אלה שלא מוכנים לרדת מ-800 שקל נשארים ריקים", היא אומרת, "בסוף כולם מורידים".

בעלים של שני צימרים באחד היישובים ברמת הגולן, שאליו עקר מהמרכז לפני שמונה שנים, אומר כי "מראש הצימרים שלנו לא במחירים גבוהים, 600-500 שקלים ללילה, ואני לא רואה שום סיבה לקחת יותר. לא ציפיתי להתעשר מזה ולא תיארתי לעצמי שהם יהיו אווזה שמטילה ביצי זהב, ממש לא".

לדברי ציקי הירש, מנכ"ל פורטל וויקנד, המשמש כבמת פרסום לצימרים, "מידת התפוסה איננה כפי שהייתה בעבר, ומחירי מבצע יכולים לנוע סביב 400 שקלים ללילה במינימום אירוח של שני לילות".

*** הכתבה המלאה - במגזין G שיחולק הערב (ה') למנויי "גלובס"