הנקראות ביותר

אושרה תכנית העיצוב לגשר בין ביצרון לשדרות יהודית בת"א

אורכו של הגשר, המתוכנן עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים ולא לתחבורה ממונעת, יעמוד על 110 מטר ורוחבו על כ-11 מטר

 גשר יהודית ביצרון / צילום: משרד חן אדריכלים
גשר יהודית ביצרון / צילום: משרד חן אדריכלים

הועדה המקומית תל אביב-יפו אישרה היום (ד') תכנית עיצוב לגשר ביצרון-יהודית, אשר יחבר בין שכונת ביצרון במזרח העיר לשכונת מונטיפיורי ומרכז העיר.

מדובר בשלב נוסף בקידום התוכנית לבניית הגשר שהחלה לתפוס תאוצה ב-2010 כאשר העירייה ערכה תחרות אדריכלים בנוגע לתכנון הגשר. באותה התחרות זכה משרד חן אדריכלים שהופקד על התכנון והעיצוב של הגשר האמור. בעיריית תל אביב-יפו צופים כי בניית הגשר, העובר מעל נתיבי איילון, תתחיל בסוף השנה הבאה (2015) או תחילת 2016.

אורכו של הגשר, המתוכנן עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים ולא לתחבורה ממונעת, יעמוד על 110 מטר ורוחבו על כ-11 מטר. על פי התכנון הוא ייבנה מפלדה בעל קונסטרוקציה מרחבית הכוללת קורת פלדה ראשית הנשענת על קשת מרכזית עילית וקורות רוחביות, ללא צורך בעמודים. הפרויקט יבוצע על ידי נתיבי אילון באמצעות חברת עמי מתום מהנדסים.

מעיריית ת"א-יפו נמסר היום כי: "הגשר מהווה חלק ממערכת הצירים המרכיבה את השלד העירוני הירוק המחבר את מזרח העיר אל המרכז והים ויקשר בחיבור רציף בין שני אזורים מתחדשים לעסקים ומגורים: אזור ביצרון (גבולותיו הם: בצפון - דרך השלום, בדרום - רחוב עמינדב, במזרח -שכונת ביצרון ובמערב - רחוב יגאל אלון) ואזור מונטיפיורי (גבולותיו הם: בצפון - רחוב קפלן, בדרום - רחוב יצחק שדה, במזרח - נתיבי איילון ובמערב -דרך מנחם בגין)".

עוד נמסר מהעירייה כי: "הגשר יאפשר איחוי הרקמה העירונית ורצף תנועה בין שתי הגדות של האיילון עבור תושבי העיר ועבור יוממים המגיעים בתחבורה ציבורית וכן מעבר ראוי עבור רוכבי האופניים. מיקום הגשר המתוכנן הוא בסמוך לתחנת רכבת השלום התחנה הפעילה ביותר של רכבת ישראל , במרחק הליכה מתחנת הקו האדום תחנת יהודית, הנמצאת בצומת שדרות יהודית ודרך מנחם בגין".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נדל"ן ותשתיות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות