אבי כץ ורמי לוי מכחישים כי הם מתכוונים לרוץ בבחירות

בפאנל בנושא יוקר המחיה בקריה האקדמית אונו, אמר אבי כץ, יזם ובעלי "קופיקס", כי "לא פגשתי את כחלון, לא ראיתי אותו, ולא דיבר איתי אף אחד מטעמו על זה, גם לא בטלפון. מי שיגיד אחרת, אני אתן לו מאה אלף דולר"

רמי לוי ואבי כץ / צילום: אורן כהן
רמי לוי ואבי כץ / צילום: אורן כהן

"אני רוצה להרגיע את כולם, ולאכזב את כל המתחרים שלי, אני לא נכנס לפוליטיקה כרגע", כך אמר היום (ד') רמי לוי, בעלי רשת "רמי לוי שיווק השקמה", בפאנל בנושא יוקר המחיה - "בין המילקי לקוטג'" - בקריה האקדמית אונו.

לוי אמר כי "הפוליטיקה שלי זה 5,000 עובדים ו-2 מיליון לקוחות שאני משרת בחודש. יש לי התחייבות לעסק שלי. אני מתחייב עד סוף 2016 לייצר 3,000 מקומות עבודה חדשים, לדאוג שעם ישראל יקנה יותר ב-20% זול". לוי הוסיף ש"אם לא ישנו את שיטת הבחירות, עוד שנה תשאל אותי שוב אם ביקשו ממני להצטרף, כי בשיטה הנוכחית אף אחד לא יכול לקחת החלטות ולבצע".

אבי כץ, יזם ובעלי "קופיקס", הכחיש גם הוא את השמועות האחרונות בנוגע אליו: "התפרסם שאני מצטרף למפלגה של כחלון. ידוע לי שמי שאמר את זה זה כחלון עצמו. לא פגשתי אותו, לא ראיתי אותו, ולא דיבר איתי אף אחד מטעמו על זה, גם לא בטלפון. מי שיגיד אחרת, אני אתן לו מאה אלף דולר. עכשיו אני לא מאמין לפוליטיקאים. האם אני הולך לפוליטיקה? אני הכי טוב איפה שאני נמצא. שם לא עושים טוב, פה עושים טוב".

פרופ' ירון זליכה, דיקן הפקולטה למנהל עסקים בקריה האקדמית אונוי אמר בפאנל כי "הכלל הכי יסודי במנהיגות, בהובלה ובעסקים, זה שעל טעויות צריך לשלם. אם אדם שעושה טעות ונכשל לא משלם, אז למי שיחליף אותו לא תהיה מוטיבציה להצליח במקומו. האנשים שהובילו את המשק הישראלי בשנים האחרונות - נתניהו ולפיד - נכשלו כשלון חרוץ. אם העם לא יעשה שינוי בבחירות הקרובות, דבר לא ישתנה. אי אפשר כל הזמן לומר שהבעיה שלנו היא דאע"ש, הפלסטינים ואיראן, ולהתעלם מהבעיות הפנימיות שקורות במדינה. הכוח הוא אצלנו, זה תלוי בנו - האם אנחנו מתכוונים להחליף את מי שנכשל או לא". זליכה הוסיף: "מי עצר את הממשלה הנוכחית מלעשות רפורמה בבנקאות? מי עצר אותם מלעשות רפורמה ברכב?".

זליכה שאל את המשתתפים האם הם תומכים בהעלאת שכר המינימום, ורמי לוי ענה: "אני מתחייב לא לפטר עובדים אם יעלו את שכר המינימום. ב-2014 יצרתי 1,200 מקומות עבודה חדשים, ולא קיבלתי שקל מהמדינה. אני ראש הועד של העובדים שלי והם מרוצים מזה שאני ראש הועד שלהם, ויש לי הסכם קיבוצי בעסק שלי, כך שקופאית מקבלת משכורת 13".