היאנקיז איבדו את תואר "הקבוצה הכי בזבזנית בארה"ב"

קבוצת הבייסבול לוס אנג'לס דודג'רס שילמה 277 מיליון ד' לשחקנים, ולקחה את התואר המפוקפק אותו החזיקו היאנקיז 15 שנים ברציפות

היום ג'ין ריו שחקן בייסבול לוס אנג'לס דודג'רס / צילום: רויטרס
היום ג'ין ריו שחקן בייסבול לוס אנג'לס דודג'רס / צילום: רויטרס

במשך 15 שנים רצופות החזיקה ניו יורק יאנקיז בתואר המפוקפק "הקבוצה הבזבזנית ביותר בספורט האמריקאי" בזכות תשלומי השכר הגבוהים שהיא נוהגת לשלם לשחקנים. אבל גם זה נגמר: קבוצת הרכישה החדשה שנכנסה ללוס אנג'לס דודג'רס לפני כשנתיים, שהובילה להחתמות של שחקנים על חוזי עתק, הביאה את הדודג'רס לשיאים שאפילו בניו יורק לא יכולים להם. הדודג'רס סיימו את עונת 2014 ב-MLB עם שכר שחקנים כולל של 277.7 מיליון דולר - 20 מיליון דולר יותר משיא כל הזמנים אותו קבעו היאנקיז בעונה שעברה.

הדודג'רס ניפצו לחלוטין את הרף העליון אותו קבעה הליגה - 189 מיליון דולר לקבוצה - ממנו מתחילות לשלם הקבוצות קנסות. הקבוצה מלוס אנג'לס תיאלץ לשלם קנס של 26 מיליון דולר בגין חצייה של רף השכר העליון. מאחר שזו הפעם השנייה ברציפות בה היא חוצה את הרף העליון, הקנס עומד על 30 סנט לכל דולר חריגה.

היאנקיז, לא לדאוג, ממשיכים לשלם קנסות - למרות שסיימו עם סעיף שכר של 225.6 מיליון דולר "בלבד" - ישלמו לליגה קנס בגובה 18 מיליון דולר. היאנקיז משלמים את שיעור הקנס המרבי - 50 סנט לכל דולר חריגה - המושת על הקבוצות שחורגות מהתקרה שלוש פעמים ברציפות. היאנקיז והדודג'רס הן שתי הקבוצות היחידות בליגה ששילמו קנסות בעונת 2014.

יש לציין כי מאז 2003, אז הונהגו עונשים כספיים בליגה לקבוצות החורגות מהתקרה, היאנקיז שילמו קנסות בסכום כולל של 271 מיליון דולר. אגב, שלוש מחמש הקבוצות ששילמו בעונה האחרונה את השכר הגבוה ביותר (יאנקיז, פילדלפיה פיליס ובוסטון רד-סוקס) לא הצליחו להתברג בין 10 הקבוצות שהעפילו לפלייאוף.

השכר הכולל בליגה בעונת 2014 הסתכם ב-4.06 מיליארד דולר, והשכר הממוצע לשחקן המריא ב-11% תוך שנה ועומד על 3.69 מיליון דולר - שני רק לשכר הממוצע ב-NBA (כ-5.5 מיליון דולר לשחקן). ליגת ה-NFL העשירה והמכניס מכולן היא עדיין במקום השלישי מבחינת שכר ממוצע לשחקנים, עם כ-2 מיליון דולר לשחקן לעונה.